Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kronikk i Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-12, 23:01   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg klager heller aldri, altså! Bare her... Jeg tror faktisk foreldrene opplever meg som svært serviceminded - det er jo ikke uten grunn at jeg smalt i veggen noe så grundig.

Generelt så er det alltid greit med forespørsler. Jeg ville bedt om en ekstra bok en gang for alle i steden for at hun skal huske å lage noe ekstra hver uke (antakeligvis har hun mange svake elever som må lages til allerede). Det høres ut som liten jobb å bare kopiere opp noen ekstra oppgaver, men når man skal gjøre det til 10 elever og de trenger 10 forskjellige nivåer så tar det mye tid båe å finne oppgavene, å klippe og lime litt og å kopiere.

Det beste (synes jeg altså) er om du får en bok for høyere årstrinn, og så får eleven beskjed av læreren om at det forventes at han jobber i denne i tillegg til det vanlige opplegget og at dere avgjør hjemme hvor mye som skal gjøres i denne boka. Så har du som forelder fullmakt til å avgjøre om enkelte lekser er så lette at de bare skal droppes og sender da en mail til læreren de ukene dere dropper noe.

(Nå var jeg dønn ærlig her altså siden du spurte ).

Dønn ærlig er fint, og da er jeg innenfor. Det er ekstra bok jeg har bedt om og fått. Han har fått beskjed om å plukke også nå, altså han bestemmer selv om han gjør leksa eller ikke, som hun sier: "det er ikke noe poeng i at du skal gjøre side opp og side ned med oppgaver du kan". Til han er det et opplegg som fungerer, han dropper ikke mattelekser av den grunn. Det er jo det morsomste nemlig.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.