|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#441 |
|
villende
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Det stemmer. Jeg har rettet. De har vel neppe kranglet om skypeloggen, all den tid det er en av kjernebevisene til påtalemyndighetene? |
|
|
|
|
#442 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeSelvmordsfare bekymringen er ikke på grunn av han nei, det er fordi jeg tror alle er tjent med at rettsaken blir gjennomført og jenta ikke får enda en bør. Selv om det ikke er hennes skyld, så er jeg redd bygda vil se det slik. |
|
|
|
|
#444 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg vemmes over denne ekle fisken, som med oppriktigheten hevder at det er jenta som har lurt h a n ut på ville veier. Han, som er en voksen, oppegående mann har blitt lurt av et barn, stakkar. Jeg skal ikke si høyt hva jeg tenker han fortjener akkurat nå. |
|
|
#445 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kanskje ikke i en by eller på et større sted. Men med tanke på hvordan bygda har vendt henne ryggen og stolt blindt på det ordføreren har sagt, så er jeg enig med flere over her i at det kan bli en økt påkjenning for henne hvis han tar livet sitt nå, før dommen er felt og hennes rykte er "gjenopprettet".
|
|
#446 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og det sjuggerpløm sa.
|
|
#447 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns på mange måter det er fint å se/høre hans egen oppfatning av dette, og at trollet nå plasseres i lyset. De som har støttet ham må da gremmes når de nå hører hvilken oppfatning han har av saken. Å legge skylden på jentungen er ikke noe hvermansen ville gjort, og det er vanskelig/umulig å støtte en mann med denne virkelighetsoppfatningen.
|
|
#448 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Om det hadde skjedd no er eg ganske sikker på at det ville bli det. Men dersom han hadde innrømt alt og blitt dømt først hadde det kanskje ikkje betydd så mykje for ho om han hadde valgt ein sånn utgang på saka. Umulig å vite. Vi må jo også hugse på at ho på eit tidspunkt har vore oppriktig glad i fyren.
|
|
#449 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeI en slik sak er det jo ord mot ord så lenge det ikke finnes noen fysiske bevis.
|
|
#450 |
|
weird
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tror at om man allerede lever i et kaos av skam og skyld, så kan man fort tenke at man ved å si ifra satte i gang noe som endte med at mannen døde. Og så feilkoble slik at man føler skyld for det også. Det ønsker jeg ikke for henne. Med tanke på at hans prat om at dersom hun sa noe ville han havne i fengsel hadde effekt i lang tid er det ikke utenkelig at det kunne ha blitt sånn.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
#451 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tenker at når han ikke tok livet av seg før den loggen ble lagt frem og greide å smile til kamera etterpå så går det nok bra med ham. Jeg er ganske sikker på at han oppriktig mener at han har sitt på det tørre og at han ikke faktisk har gjort noe galt. Og at det skal nok verden være enige i ganske snart - det er jo normalt for en femti år gammel gris å kjøre etter skolebussen for å tvinge en jente av den og over i bilen sin. Skjer hele tiden det. |
|
|
#452 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg gjetter også på at når "er du blaut" på dette stammespråket hans er et uskyldig spørsmål om den andre tilfeldigvis har tenkt seg på do, så betyr nok "du må ikke gjøre sånn, nå kan jeg ikke reise meg på en time" etter at en har bedt en fjortenåring ta av seg bh-en noe sånt som "beinet mitt knakk nettopp her jeg sitter i ordførerstolen". |
|
|
|
|
#453 |
|
villende
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDu har nok sannsynligvis rett, SF. Han har en virkelighetsoppfatning som overhodet ikke stemmer med det som legges frem av fakta i saken. Og det svekker troverdigheten hans ganske kraftig. Dessuten syns jeg Reidar Hjermann egentlig sa det ganske bra på twitter i går: "barn lyver seg ikke inn i ting, de prøver å lyve seg ut av ting" (fritt etter hukommelsen). Jeg tenker at hvis retten får et minimum av innsikt i hvordan overgrepsofre ofte kan oppføre seg, så vil et par av de andre vitnemålene som skal tale i ordførerens favør heller tale i jentas favør. |
|
|
|
|
#454 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHan legger skylden på henne, men det er han som har tilrettelagt for at de skal være alene sammen; hytteturer og hotellopphold. Han har løyet om at en av turene var i jobbsammenheng, men det viser seg altså at han har sjekket inn på dobbeltrom med henne i ferien sin. Dette forteller jo hvor aktiv han har vært i å skape situasjoner hvor de kan være alene og gjør hennes forklaring veldig plausibel i mine ører. Ikke innbill meg at han først sexchatter med henne også legger seg i samme seng med henne uten noen som helst tiltrekning og baktanker. Jeg blir forundret om han ikke blir dømt.
|
|
#455 |
|
fri
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeSiden det ikke finnes fysiske bevis på seksuelle overgrep, så er det jo troverdigheten det her står og faller på. Samtidig så må det jo være overveiende sannsynlighet for at han skal bli dømt. Det at han legger skylda på jenta må jo telle veldig negativt for ham. Uavhengig av om han blir dømt eller ei, tror jeg dette vil være en sak som setter søkelyset på hvor utrolig vanskelig en voldtektsak er. |
|
|
|
|
#456 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake[quote=AprilRyan;3464484Jeg blir forundret om han ikke blir dømt.[/quote] |
|
|
|
|
#457 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er jo faktisk litt påfallende hvis det gjennom 10 000 kontaktpunkter med tildels svært vemmelig og hemmelig innhold, likevel ikke er en eneste referanse til direkte handlinger.
|
|
#458 |
|
maler
|
Akkurat dette stemmer ikke helt når det gjelder tenåringer. De kan meget godt finne på å lyve seg inn i noe de er for unge til.
|
|
#459 |
|
|
Skrev ikke hun jenta noe ala "Ingen kommer til å tro hva vi har gjort sammen". Forklaringen hans på det var vel noe om at de hadde vært på en viktig middag eller et møte sammen.
|
|
#460 |
|
Fortynnet
|
Jo, hun skrev det. Særlig at det refererer til at de har vært på utdeling av kongens fortjenestemedalje eller hva det nå var han sa. Det passet jo bare så glimrende inn i grisepraten. |
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|