|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#461 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJepp,tenåringer gjør mye rart, (Egentlig gjør vi jo alle det, men...) så de kan finne på å lyve om overgrep/seksuelle forhold som ikke har funnet sted, både i forhold til jevnaldrende og voksne. Fordi jeg har noen erfaringer med dette, (som ikke går på meg personlig, for all del) var jeg ikke med i det førte hylekoret mot Øygard, det må jeg innrømme. Da overnattingsturene kom opp, tenkte jeg med en gang at mannen måtte ha dårlig dømmekraft, og nå med Skype-bloggen og det hele, er det vel hevet over tvil at jenta ikke dikter ting opp og at mannen er en gris som har utnyttet sin posisjon som en "farsfigur" for henne på det groveste. Jeg blir regelrett kvalm, og lurer på om han i fullt alvor mener at han er mindre skyldig fordi "hun begynte" eller hva det nå er han sier. |
|
|
|
|
#462 |
|
Bedreviter
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Det trenger det ikke å være. Det er jo veldig skambelagt, og trolig noe særlig jenta ikke har så lyst til å snakke om. Det kan godt ha vært en sånn ting som de bare har gjort, uten noen referanse til det utenom. Nå virker det jo ikke som om han har hatt noen særlige hemninger i forhold til hva han har skrevet til jenta, men det kan godt tenkes at grensen hans har gått akkurat der. |
|
|
|
|
#464 |
|
Off the map.
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeVi fikk heller ikke vite innholdet i alle meldingene fra i går, pressen har lagt lokk på det meste. Men de ulike avisene har referert litt ulikt. Og hvis det er sant at han skrev at han ikke kunne reise seg på en time, så kan han ikke snakke seg bort fra at det var på grunn av at han var tent på henne. Noe han benektet at han var, i retten dagen før. Altså jeg tror de kan ta han i løgn på løgn på løgn.
|
|
#465 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeNei, det motbeviser selvsagt ikke samleier, men uten fysiske bevis, må det jo sannsynliggjøre det også?
|
|
#466 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet må jo sannsynliggjøre det veldig. Når de har hatt denne type samtaler og han ber henne kle av seg, sier at han ikke orker å se på henne (på skjerm) uten å ta på henne, hvor sannsynlig er det da at de har delt dobbeltseng i all uskyldighet? |
|
|
|
|
#467 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tolker "Er du blaut", "Klarer ikke se på deg uten å ta på deg" osv som om noe fysisk har skjedd. Det med om hun er våt er vel noe man kan spørre om uten fysisk kontakt, men ikke det andre syns jeg. Men det blir jo selvsagt bare spekulasjoner. Jeg syns han lyser skyldig lang vei, og forstår bare ikke hvordan han klarer skylde på jenta. Det er helt for jævlig!! |
|
|
|
|
#468 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Det må sannsynliggjøre, og heve over tvil, at jenta snakker sant når hun forteller om overgrepene, og at han ikke snakker sant når han nekter for dem. Det er det bevisføringen handler om akkurat nå - troverdighet. Så kan det legges fram andre beviser seinere i rettssaken, som går direkte på handlingene han er tiltalt for. Påtalemyndigheten mente jo at de hadde nok bevis til å ta ut tiltale, men om det bare er bevis som skal styrke troverdigheten hennes og svekke hans, vet jeg ikke.
|
|
#469 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes det er så utrolig kvalmt at han legger skylda på jenta. En voksen person har ALLTID skylden, uansett. |
|
|
|
|
#470 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakehttp://www.dagbladet.no/2012/10/12/n...gard/23850503/
|
|
#471 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg leser i Dagbladet nå at PR-rådgiver Elisabeth Hartman, en nær venn av Øygard, skal vitne og har hjulpet forsvaret å skaffe seg facebook-utskrifter fra jentas profil.
Vi ikke det ikke være karrieremessig selvmord å vitne for Øygard slik saken ser ut nå? Og hvor uetisk på en skala fra 1 - 10 er det å misbruke et FB-vennskap med en mindreårig for å stille henne i dårlig lys?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#472 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Der postet vi samtidig, Tante Sofie. Jeg er helt enig og veldig oppbragt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#473 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, Elisabeth Hartmann står ikke særlig høyt i kurs hos meg. Jeg syns også det er stor forskjell på denne "sjargongen" mellom jevnaldrende enn mellom en voksen og et barn.
|
|
#474 |
|
Passiv
|
Jeg vet ikke hva disse skal gå i, men hvis de er ment å skulle gå i at hun har en mer enn normalt seksualisert måte å møte voksne menn på så bør det ihvertfall underbygge at hun har vært utsatt for noe - det er veldig vanlig. Sist redigert av Slettet bruker : 13-10-12 kl 12:31. |
|
|
#475 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg er minst av alle imponert over ap i Vågå og sentralt. De har latt denne jenta henge hele veien til nå og sagt at de skal avvente rettssaken. Nå skal de plutselig ikke det likevel og begynner å ta grep. De kunne heller sagt at de ikke tror hun lyver og tillater seg å forhåndsdømme henne inntil videre. |
|
|
#476 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Det gikk brennhett for seg på twitter om EH igår, der det kom tydelig frem at hvis ikke NRK og TV2 sluttet å bruke henne som pr-ekspert nå, så hadde de ingen troverdighet lenger.
|
|
|
|
|
#477 |
|
maler
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg skjønner i og for seg at vennene hans bruker tid på å snu. Det tar tid å omstille seg til at vennen som alltid har vært troverdig, voksen og til å stole på kan være en overgriper. Alle kjenner vel til saker der man har forsøkt å få en person dømt for overgrep for å sverte vedkommende, og hvis man ser på personen som tvers igjennom bunnsolid skal det nok litt til å omstille seg til en annen virkelighetsoppfatning.
|
|
#478 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har nok rett i at ho muligens har tatt knekken på karriera si no. Kven vil bli assossiert med denslags?
|
|
#479 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns det er trist om det tillates å legge frem bevis som er fremkommet på en sånn måte. I andre saker pleier det å være sånn at det er politiet som skal etterforske og fremlegge bevis, og at bevis som er fremkommet ad tvilsomme omveier altså faktisk ikke tillates lagt frem for retten. |
|
|
#480 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Ja, og hvordan skal det styrke saken hans om hun har pratet "griseprat" med andre i tillegg til ham? Han får jo ikke noe mindre ansvar for sin atferd overfor henne av det.
![]() |
|
|