Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NRK nå: Barnets beste

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-12, 19:37   #11
FarTFire
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2012
FarTFire har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: NRK nå: Barnets beste

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg synes det virker uprofesjonelt, og som om barnevernet bøyer av for den parten som klager mest til dem. Jeg skjønner ikke hvordan man kan vurdere at det ikke "haster" for en gutt på 2,5 år som muligens skal tilbakeføres til far å få til en samværsordning som bygger opp under relasjonen dem i mellom.
Jeg skjønner heller ikke argumentasjonen om at han er for liten til overnattingsbesøk. Far er en kjent person for gutten, og det er jo ikke uvanlig at en 2,5 åring overnatter en natt borte, om de ikke har vist utrygghet (forutsetter dette, da det ikke opplyses noe om at gutten er utrygg).

Det er klart dette er uprofesjonelt, men man må jo ta med i betraktningen at dette er et bittelite barnevern på en bitteliten plass.
De fremstår som lite beslutningsdyktige og dette må jo skape frustrasjon, ikke bare hos fosterforeldrene og barnefaren, men også for den aktuelle saksbehandleren. Det å ha teammøter hvor lederen med sin autoritet legger føringer for hva hun ønsker, for så å sende saksbehandleren ut for å foreta egne beslutninger virker helt søkt. De må slutte å synse og heller være klare. Fremgangsmåten skal være spikret når teammøtet er over.

Sist redigert av FarTFire : 20-09-12 kl 19:45.
FarTFire er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.