Sv: Au pair og arbeids(u)vilje
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Jeg har egentlig alltid tenkt at de som benytter seg av au-pairer trenger noen til å ta seg av kjipe oppgaver som støvsuging og barnepass, men ikke er villige til å betale ordentlig for det, og jeg vet faktisk ikke om jeg er villig til å endre oppfatning etter denne tråden her.
Klart at det er mange som utnytter ordningen, men det er nok mange som ikke gjør det også. Poenget er vel hva man skal vurdere det etter. Per i dag er det i alle fall helt sikkert at au-pair ikke fungerer slik det opprinnelig var tenkt - og da bør vel regelverket gjenspeile praksis? På samme måten som kartet bør speile terregnet, og ikke en eller annen plass hvor man kunne tenke seg være.
Opprinnelig lagt inn av rine
Jeg tror neppe den jevne nordmann primært ansetter en fillipinsk au-pair for å bedre den økonomiske situasjonen hennes, altså.
Nei, det er jo ikke intensjonen ved ansettelsen, men det er konsekvensen. Og for folk flest er konsekvensne som teller.