Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Jeg ønsker ikke å lukke øyne og ører overfor fakta om RyanAir, men jeg synes at det er ganske massiv sverting på gang, og det er vanskelig for meg å vite hva som er reelt og hva som blir hauset opp.
Hvorfor må du vite hva som er reellt? Holder det ikke å vite at det er skikkelig ille på mange plan?
Det er rett og slett haugevis av grunner til å boikotte RyanAir og dersom man velger å ikke boikotte, så må man da kunne stå for det på tross av at de ansatte har elendige rettigheter, at pilotene tvinges til å fly på overtid, at de så og si aldri gjør opp for seg i klagetvister der kunden har vunnet, at de flytter og kansellerer avganger uten å kompensere kundene og en hel haug med andre negative ting. Det er et drittselskap rett og slett, og de legger ikke skjul på det en gang. Lederen har gang på gang stått frem og sagt at han ikke har noen som helst intensjon om å endre policyen.
Det er som Smilefjes sier, man tar valg. Daglig tar man valg som ikke er til det gode for verden og som er så etisk uforsvarlig at man har lyst til å gå i skogen og henge seg i nærmeste tre om man begynner å filosofere over det. Sånn er det å leve i den rike delen av verden i 2012.
|