Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vanskelig

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-11, 08:14   #11
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Når våre gutter er med venner hjem, får de vanlig, sunn middag og frukt. Når andre er med oss hjem, får de vanlig sunn middag og frukt. Det er aldri godteri på fritidsaktiviteter og på skolen er det godteri til...jul?

Jeg synes ikke at barna mine blir påpushet sukker i hverdagen.

Jeg foreslår at du tar en prat med de foreldrene han er mest hos og ber om forståelse for at gutten din ikke skal få kake og godteri på herdager. neste gang du er på kafé, så får han et rundstykke og etter neste fotballkamp, så blir det ingen sjokolade, for det sier du nei til.

Jeg synes du klager mye - både i denne tråden og i andre tråder. "Alle andre" og "dem" har skylden for mye og du ser sukker overalt.

Pust med magen.

Og vær litt lei deg for at gutten din ga deg isen og forelso at den skulle i frysern. Jeg synes ikke det lover så bra med tanke på at han helst bør få lov til å ha et avslappet forhold til mat. Å unngå dine frustrasjoner over sukker begynner tydeligvis å bli viktigere for han enn å glede seg over en uventet is. Ikkje bra.

Jeg synes det er bra denne havnet i fryseren jeg, fordi det var mye denen uken og han visste vi skulle ut paa foreldre/familiedag der han skulle faa tjukklefse med smørekrem. Han vet at det er grenser. Han har spist den før han har faat is av henne.
Selvom du ikke synes det lover bra, saa sier jo dere at man skal stole paa seg selv, si nei naar man føler for det. Det er ikke saan at jeg alltid sier nei, han faar baade godteri, kaker og brus, sjokoladepaalegg. men han vet mye om grensene. Er vi paa hotell faar han alltid velge seg nugatti, men han vet ogsaa at man forsyner seg med andre ting. brus spør han ikke om annet enn at han drikker det i bursdager til andre og hos papPan sin. Han forteller meg ofte om det ogsaa, saa han holder ikke ting hemmelig (eller ihvertfall mye han ikke holder hemmelig ´- sikkert mye man ikke faar vite om ogsaa, hehe)

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.