Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringer
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Mannen og jeg er like gamle. Han har aldri gått i barnehage og var hjemme med moren sin til han begynte på skolen. Jeg begynte i barnehage da jeg var 5 måneder. Han vokste opp i svært rurale områder, mens jeg bodde utenfor Oslo. Kanskje slikt har noe å si på hvordan man har vokst opp? Bokpstnadene var SVÆRT forskjellige, så det gjør kanskje forskjellen i hvorvidt mor må eller ikke må jobbe.
Jeg er vokst opp i Stavanger, altså i en by. Vi bodde de første årene i en leilighet vi leide av familie, bodde så noen år i borettslag før vi kjøpte besteforeldrene mine sitt hus (til takst). Mor begynte da å jobbe. Før det hadde hun jobbet som dagmamma litt til og fra, så forsåvid jobbet hun jo da vi var små også, men fra hjemmet.
Det ble atskillig mer romslig økonomi da mor begynte å jobbe, for å si det slik. Mannen min har også vokst opp med hjemmeværende mor, som først begynte å jobbe deltid da minstemann begynte på skolen. Vi er fra samme by.
Men ja, levekostnader vil selvfølgelig spille en rolle, da som nå. Og også i "gamle dager" fantes det jo damer som så verdien i å jobbe.