Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringer
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Men det er da hundrevis av ting her i landet folk ikke betaler selv, og som vi som jobber betaler for? Det aller meste er jo sponset av staten, jeg nevner i fleng; skyss, skole, lege... Det er faktisk snakk om at man får penger for å ikke benytte seg av et gode det ikke er nok av. Jeg er fullstendig klar over at kontantstøtten er en luksusartikkel, men det er det pinadø mye annet som er også.
Det er greit at de fjerner den. Det hadde vært til å leve med om den ble fjernet for 10 år siden også, men jeg synes likevel ikke argumentene deres holder mål, det er bare det.
Men skole og lege er nødvendigheter. Barnehage er blitt en nødvendighet det også, på lik linje med gamlehjem og eldreboliger. De er et resultat av det samfunnet vi har i Norge, hvor alt er lagt opp til at to skal jobbe for å få hjulene til å gå rundt. I det perspektivet er det fullstendig ulogisk at vi også skal betale folk for å gå hjemme.
Jeg synes det er helt ok at noen velger det, det er lov til å ha andre verdier enn flertallet.