Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gerd Liv Valla

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 01:19   #201
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Kan noen fortelle meg hva som er galt med Yssen? Er det noen her med inside informasjon som faktisk vet at hun utførte jobben sin på en dårlig måte?

Jobben hun hadde i LO gjorde hun alt annet en bra ja.
De som jobbet lengre ned i Internasjonalt utvalg slet blant annet med å få pengene de skulle ha til forskjellige prosjekt, siden hun ikke gjorde jobben sin.
Leser man ikke det man skal får man heller ikke skrevet under på det man skal.

Gammel 11-03-07, 04:12   #202
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Er du virkelig sikker på at det er så illle for venstresiden at Valla når går av? Hennes lederstil med trakassering, systematisk mobbing og utfrysing har gjort at mange rasende dyktige mennesker har 1)sluttet, 2) blitt sykemeldt, 3)har innordnet seg systemet i LO, og har sittet paralysert av skrekk de siste årene. Tilogmed landets statsminister har til tider vært handligslammet av frykt for å komme i unåde hos Valla.

Når Valla nå går tror jeg hennes tidligere medarbeidere vil blomstre. Tenk på all den energien, arbeidskapasiteten og kompetansen som nå endelig kan gjøre seg gjeldende! På kort sikt er det klart at Vallas avgang skaper litt kaos og furore. På lang sikt derimot, tror jeg det er bra for venstresiden at Valla går av, og at gammeldagse, hierarkiske og menneskefiendlige måter å lede venstresidens organisasjoner på, ikke lenger aksepteres av den samme venstresiden.

Ja og nei, jeg er bare bekymret for at Venstre sia i LO er blitt svært svekka nettop pga. fru Stalins lett mangelfullt utvikla sjelsevner og at høyrekreftene får et mye friere spillerom, for det er nettopp høyresia i AP og LO som har fått kraftig motstand politisk av Valla ( en høyreside feks. Stoltenberg er en del av)

Problemene rundt Vallas slakter menalitet har vært kjent av sekretariatet lenge og at det ikke er blitt gjort noe med klarer jeg ikke å få vekk følelsen av at har vært ganske så taktisk rent politisk.

Jeg håper ting blir som du forutser.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 09:27   #203
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jobben hun hadde i LO gjorde hun alt annet en bra ja.
De som jobbet lengre ned i Internasjonalt utvalg slet blant annet med å få pengene de skulle ha til forskjellige prosjekt, siden hun ikke gjorde jobben sin.
Leser man ikke det man skal får man heller ikke skrevet under på det man skal.

Kanskje ikke så rart hun gjorde en dårlig jobb under de forholdene, Valla gjorde det vanskelig for henne og undergravde hennes autoritet som sjef for avdelingen?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 09:31   #204
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Kanskje ikke så rart hun gjorde en dårlig jobb under de forholdene, Valla gjorde det vanskelig for henne og undergravde hennes autoritet som sjef for avdelingen?

Ikke sant! Er litt nysgjerrig på om noen vet noe om at hun har gjort en dårlig jobb i tidligere roller? Altså med info fra andre steder enn media .

Nå har jo jeg knapt opplevd en god sjef i de organisasjonene jeg har vært, så jeg burde kanskje ikke ha så høye forventninger .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 09:49   #205
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yssen har vel uansett ikke gått helt "rett tjenestevei" da.. med å ta dette til media. Det synes ikke jeg akkurat er en lojal egenskap hos en medarbeider.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 10:02   #206
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg orker ikke lese hele tråden,,,

Jeg syns det er trist at Valla måtte gå! Men det var det riktige i forhold til hvordan ting har utviklet seg. Yssen viser seg som en illojal og bitter kjerring. Ville ALDRI stolt på den dama! Hun er ingenting bedre enn slik hun fremstiller Valla.

Valla har gjort en god jobb som leder. Det vil alltid være "høyre-ekstremister" som ønsker å ødelegge LO uansett sjef. Noe jeg mener har skjedd i denne saken.

Og når det gjelder media: de har blitt vår andre statsmakt. En farlig utvikling.

Gammel 11-03-07, 10:03   #207
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner jeg er mektig lei av denne saken nå.
Jeg har ikke satt meg godt nok inn i den til å ha noen mening om hvem som har rett og hvem som har feil (sannsynligvis er vel ingen av partene feilfrie her), men jeg reagerer på denne heksejakten Valla har vært utsatt for. Håper virkelig hun er så sterk i karakteren som hun fremstår i media, for et sånt kjør som hun har opplevd kan virkelig ta knekken på de fleste.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 10:12   #208
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Yssen har vel uansett ikke gått helt "rett tjenestevei" da.. med å ta dette til media. Det synes ikke jeg akkurat er en lojal egenskap hos en medarbeider.

Hvor lojal skal man være under slike forhold da? Hvor lett ville det vært for Yssen å gått tjenestevei, med organisasjonen full av Valla-lojale folk? Tror du hun ville fått igjennom veldig mye, eller ville det blitt tidd ihjel eller tåkelagt for at LO-lederen skulle få fortsette uten kjepper i veien. Slik de har behandlet saken hitill med medias søkelys på seg, vil jeg tro viljen til å rydde opp uten media ville vært enda mindre. Jeg tror det var veldig bevisst at Yssen til slutt gikk via media, fordi hun visste at det var eneste måte å få skikkelig oppvask på. Hvis Valla har oppført seg slik som beskrevet mot Yssen og flere andre, og at mange har visst om problemene uten å gjøre noe, så skjønner jeg godt at det må ha føltes umulig å få noe gjort internt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 10:38   #209
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hvor lojal skal man være under slike forhold da? Hvor lett ville det vært for Yssen å gått tjenestevei, med organisasjonen full av Valla-lojale folk? Tror du hun ville fått igjennom veldig mye, eller ville det blitt tidd ihjel eller tåkelagt for at LO-lederen skulle få fortsette uten kjepper i veien. Slik de har behandlet saken hitill med medias søkelys på seg, vil jeg tro viljen til å rydde opp uten media ville vært enda mindre. Jeg tror det var veldig bevisst at Yssen til slutt gikk via media, fordi hun visste at det var eneste måte å få skikkelig oppvask på. Hvis Valla har oppført seg slik som beskrevet mot Yssen og flere andre, og at mange har visst om problemene uten å gjøre noe, så skjønner jeg godt at det må ha føltes umulig å få noe gjort internt.

Jeg tror ikke hun ville oppnådd noe som helst ved å gå tjenestevei. En ting er at hun i utgangspunktet bare er ansatt og ikke tillitsvalgt (mens Valla var tillitsvalgt og sjæfen sjøl), og en annen ting er hvor viktig Valla har vært og blitt betraktet for å være ettersom hun har gjort en såpass god jobb i forhandlinger og mht policy.

Når det er sagt, har jeg selv vært glødende forbannet på media som statsmakt ved flere tilfeller, så jeg har forståelse for at de som identifiserer seg med LO og Valla er frustrert.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 11:54   #210
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ikke sant! Er litt nysgjerrig på om noen vet noe om at hun har gjort en dårlig jobb i tidligere roller? Altså med info fra andre steder enn media .

Nå har jo jeg knapt opplevd en god sjef i de organisasjonene jeg har vært, så jeg burde kanskje ikke ha så høye forventninger .

De tingene jeg skrev om er fra hvordan hun var tidlig i jobben i LO, elelr under store deler før hun gikk ut i permisjon. Greit nok at hun ble undergravet, men hun burde i allefall gjøre noe av den jobben hun ble satt til.
Og det er ikke hentet fra VG eller andre media, men fra folk som jobbet i Internasjonal avdeling.
Om man klager på at man blir undergravet, så bør man i allefall påse at man i allefall gjør den jobben som påvirker andre sitt arbeid.
For når hun ikke gjorde det hun skulle så påvirket det de nedover i systemet også, for de måtte vente på hennes underskrifter.

Gammel 11-03-07, 12:06   #211
Manitoba
Passiv

Standard

Jeg har ikke lest hele tråden.

Både Yssen og Valla er i utgangspunktet sterke kvinner, og de er vel ikke pusekatter noen av dem. Men det kan synes å være nødvendig men en person av Yssens kaliber for å bringe mobbingen fra Valla på banen. Valla har vært utsatt for en hekseprosess, men hun har jo selv være helt usedvanlig lite taktisk og hatt virkelig dårlige rådgivere. At et så oppegående menneske ikke forstår at hun i det minste burde vise et skinn av ydmykhet og forståelse, skjønner jeg ikke.

Det interessante i denne saken synes jeg er hvordan den belyser hvilke egenskaper som er nødvendige å ha for å klatre i organisasjoner og partier i Norge i dag. Jeg synes det er skremmende at personer med viktige og ledende stillinger har hatt fordeler av å inneha følgende egenskaper:
- meget spisse albuer
- manglende evne til å ta kritikk (angrep er det beste forsvar)
- manglende empati med sine medarbeidere og underordnede
- maktglade
- kontrollerende m.m.

Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 12:27   #212
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Jeg har ikke lest hele tråden.

Både Yssen og Valla er i utgangspunktet sterke kvinner, og de er vel ikke pusekatter noen av dem. Men det kan synes å være nødvendig men en person av Yssens kaliber for å bringe mobbingen fra Valla på banen. Valla har vært utsatt for en hekseprosess, men hun har jo selv være helt usedvanlig lite taktisk og hatt virkelig dårlige rådgivere. At et så oppegående menneske ikke forstår at hun i det minste burde vise et skinn av ydmykhet og forståelse, skjønner jeg ikke.

Det interessante i denne saken synes jeg er hvordan den belyser hvilke egenskaper som er nødvendige å ha for å klatre i organisasjoner og partier i Norge i dag. Jeg synes det er skremmende at personer med viktige og ledende stillinger har hatt fordeler av å inneha følgende egenskaper:
- meget spisse albuer
- maktglade
- kontrollerende m.m.

Det er vel ingen som tviler på at det nok har vært ønskelig å "fjerne" Valla fra stillingen. Og at Yssen-saken har vært en ypperlig mulighet til å fjerne henne. Men samtidig har hun jo gravd sin egen grav ved å opptre slik hun har gjort i etterkant.

Og Valla har jo vært kraftig kritisert tidligere for sin lederstil, utenfor LO. Men da har hun hatt arbeiderpartiledelsens støtte. Når denne (inndirekte) forsvant, så hun vel ikke lenger noe valg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 12:30   #213
TBM
Passiv

Standard

Hvordan man utfører jobben sin tror jeg det alltid vil være flere synspunkter på. Helt greit Mams at du har opplysninger som går på at Yssen ikke fikset jobben sin i LO, men jeg synes nå faktisk at det er mye som taler for at hun i det systemet aldri fikk en sjanse til det. Og at trakasseringen, tilsidesettingen mm førte til en handlingslammet leder. Yssen har vel dessuten innrømmet det at hun ikke fikk gjort jobben sin på en god måte. Dette kan vi sikkert diskutere videre - men det blir uansett en diskusjon med så mange usikre faktorer og hvor det vil være vanskelig å vite hva som er sant og ikke sant. (At Yssen ble ansett som en dyktig person fra andre jobber hun hadde utført, er uansett noe man ikke kan ta fra henne.)

Uansett spiller ikke det noen rolle synes jeg, for en god leder ville sørget for at Yssen på en pen og diskre måte forlot LO. F. eks. ved en pakke, en annen jobb eller lignende. Det har skjedd mange ganger før og vil sikkert skje igjen.

Yssen prøvde flere varianter av å løse problemet uten offentlighet, men jeg synes ikke det er illojalt av henne å gå ut offentlig til slutt. Alle har vi den rettigheten at vi kan si fra offentlig når vi føler oss urettferdig behandlet, det er en viktig rettighet ved samfunnet vårt.

Nå kunne Gerd-Liv Valla ha reagert anderledes den første gangen Yssen gikk ut offentlig og på mange måter er hun selv skyld i at hun på fredag måtte gå av. Det er jo Valla selv som ikke evner å se hva slags ledertype hun er og hvilke svake sider hun har!

Joda, hun har vært en leder som har satt LO på kartet, men Hågensen gjorde jo også det. Likevel får de to helt ulike ettermæler.

Jeg synes uansett ikke at "gode resultater" skal oppveide for drittsekk-oppførsel. Valla er en autoritær person som oppfører seg som om hun er "dronninga selv" og gode resultater fra slike personer kan vi ha oss frabedt. Jeg tror absolutt at det vil komme framtidige LO-ledere som også leverer gode resultater, men som samtidig er en ok leder.

Etter at Fougner-utvalget har levert sin granskning - etter et grundigt arbeid som begge parter var enige om - er det ingen tvil om at Valla er den hun har blitt framstilt som. Det er ikke VG som har skrevet den knusende rapporten, derfor blir det litt dumt å si at dette er skapt av VG. Joda, de startet det - men det var nok grums i Valla-saken til at de hadde rett...

Nå får vi bare håpe på at Roar Flåthen bare blir leder for en kort periode og at noen av de andre damene (Ellen Stensrud) som var aktuelle, men som sa nei for en del år tilbake, kommer tilbake og at LO igjen får en framtidsrettet og sterk leder!

Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 13:34   #214
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at lederen for offiserforbundet går ut i avisen i dag og sier at LO ALDRI må be Yssen om unnskyldning, siden det vil virke patetisk. Er det noe som virker patetisk er det vel det å sette seg på bakbeina og nekte å si unnskyld? Han snakker dessuten om Yssens enorme illojalitet. Jeg mener at enhver arbeidsgiver får den lojaliteten de fortjener. På meg virker det mer og mer som om LO er en organisasjon med en god del grums i maskineriet som ikke tåler dagens lys, og som for enhver pris ikke vil ha offentlighetens søkelys på interne arbeidsforhold. :synser:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 13:35   #215
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Jeg synes det er skremmende at personer med viktige og ledende stillinger har hatt fordeler av å inneha følgende egenskaper:
- meget spisse albuer
- maktglade
- kontrollerende m.m.

Eeek du beskrev nettop min to åring

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 13:43   #216
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Uansett spiller ikke det noen rolle synes jeg, for en god leder ville sørget for at Yssen på en pen og diskre måte forlot LO. F. eks. ved en pakke, en annen jobb eller lignende. Det har skjedd mange ganger før og vil sikkert skje igjen.

Det prøvde man jo på, ved å gi henne plassen på Forsvarets Høgskole eller hva det heter.

Alle har vi den rettigheten at vi kan si fra offentlig når vi føler oss urettferdig behandlet, det er en viktig rettighet ved samfunnet vårt.

Det er sant, men samtidig har vi noe som heter rettsikkerhet. Men den gjelder tydeligvis ikke for alle.

Nå får vi bare håpe på at Roar Flåthen bare blir leder for en kort periode og at noen av de andre damene (Ellen Stensrud) som var aktuelle, men som sa nei for en del år tilbake, kommer tilbake og at LO igjen får en framtidsrettet og sterk leder!

Blir Roar Flåthen sittende som leder frem til valget i 2009, blir han mest sannsynlig valgt da også. Ellen Stensrud kommer neppe til å bli noe leder for LO, til det er hun ikke høyt nok opp, og alderen hennes taler ikke til hennes fordel. (Heldigvis er Roar Flåthen eldre, og kan ikke sitte så himla lenge han heller ...)

Gammel 11-03-07, 16:28   #217
Manitoba
Passiv

Standard

Jeg kom til å tenke på et gammelt ordtak som jeg lærte av Farmor: "De du møter på vei opp, møter du også på vei ned igjen".

Og når det gjelder store ord som rettsikkerhet og slikt, synes jeg ikke Gerd-Liv er den som har tatt aller mest demokratihensyn i sin tid som LO-leder. Jeg er vanligvis svært kritisk til medias ensidige dekning av enkeltpersoner, ref. Tønne-saken, men her synes jeg faktisk det har vært litt på sin plass. Valla har hatt makt, hun har brukt den for det makten var verdt - og da stiller man seg også åpen for hugg.

Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 17:07   #218
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det prøvde man jo på, ved å gi henne plassen på Forsvarets Høgskole eller hva det heter.

Det er sant, men samtidig har vi noe som heter rettsikkerhet. Men den gjelder tydeligvis ikke for alle.

Blir Roar Flåthen sittende som leder frem til valget i 2009, blir han mest sannsynlig valgt da også. Ellen Stensrud kommer neppe til å bli noe leder for LO, til det er hun ikke høyt nok opp, og alderen hennes taler ikke til hennes fordel. (Heldigvis er Roar Flåthen eldre, og kan ikke sitte så himla lenge han heller ...)

Yssen fikk plass på Forsvarets Høgskole (er heller ikke helt sikker på om det er det helt riktige navnet), men hun måtte si fra seg plassen fordi LO ikke betalte for den. Så vidt jeg har fått med meg, var hun da innstilt på å si opp stillingen uten "bråk" og komme seg videre. Det er ikke uvanlig at man i slike tilfeller får en form for "fallskjerm" eller pakke, men LO var altså ikke villig til dette. Yssen forsøkte flere andre varianter for å få til å forlate LO, men det fikk de altså ikke til

Jeg skjønner ikke hva du mener med at "vi har rettssikkerhet, men det er tydeligvis ikke for alle"? Valla var enig i måten granskningen skulle foregå på, utvalget jobbet også etter rettsprinsipper nettopp for å ivarete alle parters interesser. Greit nok at Valla blir forbanna over at de ikke ser verden slik hun ser den, men faktisk er det ganske negativt for Valla at hun ikke er i stand til å ta inn over seg det faktum at de mener hun har oppført seg feil. Vallas interesser ble godt ivaretatt, men det betyr ikke at utvalgets svar er feil.

Hvorfor kan ikke Ellen Stensrud komme på banen igjen? Hun ble jo nevnt som nestleder den gangen Valla kom på banen, og hun sitter jo fremdeles sentralt og har lang erfaring innen fagbevegelsen. Når det gjelder Flåten kan det godt hende at han sitter fram til 2009, men det har vært flere som har sagt at LO bør innkalle til ekstaordinært landsmøte...

Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 18:39   #219
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Era skriver utrolig bra innlegg, men jeg får ikke prikket henne.

Gammel 11-03-07, 20:00   #220
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Eeek du beskrev nettop min to åring

Rart hvordan disse evnene ser ut til å dukke opp hos udugelige ledere over hele fjøla.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:09.