|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Gerd Liv Valla
Jobben hun hadde i LO gjorde hun alt annet en bra ja.
![]() |
#202 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja og nei, jeg er bare bekymret for at Venstre sia i LO er blitt svært svekka nettop pga. fru Stalins lett mangelfullt utvikla sjelsevner og at høyrekreftene får et mye friere spillerom, for det er nettopp høyresia i AP og LO som har fått kraftig motstand politisk av Valla ( en høyreside feks. Stoltenberg er en del av) |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Kanskje ikke så rart hun gjorde en dårlig jobb under de forholdene, Valla gjorde det vanskelig for henne og undergravde hennes autoritet som sjef for avdelingen?
![]() |
#204 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Ikke sant! Er litt nysgjerrig på om noen vet noe om at hun har gjort en dårlig jobb i tidligere roller? Altså med info fra andre steder enn media |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Gerd Liv VallaYssen har vel uansett ikke gått helt "rett tjenestevei" da.. med å ta dette til media. Det synes ikke jeg akkurat er en lojal egenskap hos en medarbeider.
![]() |
#206 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gerd Liv VallaJeg orker ikke lese hele tråden,,,
![]() |
#207 |
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Gerd Liv VallaJeg kjenner jeg er mektig lei av denne saken nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Hvor lojal skal man være under slike forhold da? Hvor lett ville det vært for Yssen å gått tjenestevei, med organisasjonen full av Valla-lojale folk? Tror du hun ville fått igjennom veldig mye, eller ville det blitt tidd ihjel eller tåkelagt for at LO-lederen skulle få fortsette uten kjepper i veien. Slik de har behandlet saken hitill med medias søkelys på seg, vil jeg tro viljen til å rydde opp uten media ville vært enda mindre. Jeg tror det var veldig bevisst at Yssen til slutt gikk via media, fordi hun visste at det var eneste måte å få skikkelig oppvask på. Hvis Valla har oppført seg slik som beskrevet mot Yssen og flere andre, og at mange har visst om problemene uten å gjøre noe, så skjønner jeg godt at det må ha føltes umulig å få noe gjort internt.
![]() |
#209 |
Stadig underveis
Jeg tror ikke hun ville oppnådd noe som helst ved å gå tjenestevei. En ting er at hun i utgangspunktet bare er ansatt og ikke tillitsvalgt (mens Valla var tillitsvalgt og sjæfen sjøl), og en annen ting er hvor viktig Valla har vært og blitt betraktet for å være ettersom hun har gjort en såpass god jobb i forhandlinger og mht policy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
er grønn og fin.
|
De tingene jeg skrev om er fra hvordan hun var tidlig i jobben i LO, elelr under store deler før hun gikk ut i permisjon. Greit nok at hun ble undergravet, men hun burde i allefall gjøre noe av den jobben hun ble satt til.
![]() |
#211 |
Passiv
|
![]() Sv: Gerd Liv VallaJeg har ikke lest hele tråden. |
![]() |
![]() |
#212 |
villende
|
Det er vel ingen som tviler på at det nok har vært ønskelig å "fjerne" Valla fra stillingen. Og at Yssen-saken har vært en ypperlig mulighet til å fjerne henne. Men samtidig har hun jo gravd sin egen grav ved å opptre slik hun har gjort i etterkant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Passiv
|
![]() Sv: Gerd Liv VallaHvordan man utfører jobben sin tror jeg det alltid vil være flere synspunkter på. Helt greit Mams at du har opplysninger som går på at Yssen ikke fikset jobben sin i LO, men jeg synes nå faktisk at det er mye som taler for at hun i det systemet aldri fikk en sjanse til det. Og at trakasseringen, tilsidesettingen mm førte til en handlingslammet leder. Yssen har vel dessuten innrømmet det at hun ikke fikk gjort jobben sin på en god måte. Dette kan vi sikkert diskutere videre - men det blir uansett en diskusjon med så mange usikre faktorer og hvor det vil være vanskelig å vite hva som er sant og ikke sant. (At Yssen ble ansett som en dyktig person fra andre jobber hun hadde utført, er uansett noe man ikke kan ta fra henne.) |
![]() |
![]() |
#214 |
Sær og kresen
![]() Sv: Gerd Liv VallaJeg ser at lederen for offiserforbundet går ut i avisen i dag og sier at LO ALDRI må be Yssen om unnskyldning, siden det vil virke patetisk. Er det noe som virker patetisk er det vel det å sette seg på bakbeina og nekte å si unnskyld? Han snakker dessuten om Yssens enorme illojalitet. Jeg mener at enhver arbeidsgiver får den lojaliteten de fortjener. På meg virker det mer og mer som om LO er en organisasjon med en god del grums i maskineriet som ikke tåler dagens lys, og som for enhver pris ikke vil ha offentlighetens søkelys på interne arbeidsforhold. :synser:
![]() |
#215 |
Hvor: østfold
Eeek du beskrev nettop min to åring |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Protonterapeut
|
Det prøvde man jo på, ved å gi henne plassen på Forsvarets Høgskole eller hva det heter.
Det er sant, men samtidig har vi noe som heter rettsikkerhet. Men den gjelder tydeligvis ikke for alle.
Blir Roar Flåthen sittende som leder frem til valget i 2009, blir han mest sannsynlig valgt da også. Ellen Stensrud kommer neppe til å bli noe leder for LO, til det er hun ikke høyt nok opp, og alderen hennes taler ikke til hennes fordel. (Heldigvis er Roar Flåthen eldre, og kan ikke sitte så himla lenge han heller ...)
![]() |
#217 |
Passiv
|
![]() Sv: Gerd Liv VallaJeg kom til å tenke på et gammelt ordtak som jeg lærte av Farmor: "De du møter på vei opp, møter du også på vei ned igjen". |
![]() |
![]() |
#218 |
Passiv
|
Yssen fikk plass på Forsvarets Høgskole (er heller ikke helt sikker på om det er det helt riktige navnet), men hun måtte si fra seg plassen fordi LO ikke betalte for den. Så vidt jeg har fått med meg, var hun da innstilt på å si opp stillingen uten "bråk" og komme seg videre. Det er ikke uvanlig at man i slike tilfeller får en form for "fallskjerm" eller pakke, men LO var altså ikke villig til dette. Yssen forsøkte flere andre varianter for å få til å forlate LO, men det fikk de altså ikke til |
![]() |
![]() |
#219 |
Epikur
|
![]() Sv: Gerd Liv VallaJeg synes Era skriver utrolig bra innlegg, men jeg får ikke prikket henne.
![]() |
#220 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|