Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gerd Liv Valla

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 10:12   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Yssen har vel uansett ikke gått helt "rett tjenestevei" da.. med å ta dette til media. Det synes ikke jeg akkurat er en lojal egenskap hos en medarbeider.

Hvor lojal skal man være under slike forhold da? Hvor lett ville det vært for Yssen å gått tjenestevei, med organisasjonen full av Valla-lojale folk? Tror du hun ville fått igjennom veldig mye, eller ville det blitt tidd ihjel eller tåkelagt for at LO-lederen skulle få fortsette uten kjepper i veien. Slik de har behandlet saken hitill med medias søkelys på seg, vil jeg tro viljen til å rydde opp uten media ville vært enda mindre. Jeg tror det var veldig bevisst at Yssen til slutt gikk via media, fordi hun visste at det var eneste måte å få skikkelig oppvask på. Hvis Valla har oppført seg slik som beskrevet mot Yssen og flere andre, og at mange har visst om problemene uten å gjøre noe, så skjønner jeg godt at det må ha føltes umulig å få noe gjort internt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 10:38   #2
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hvor lojal skal man være under slike forhold da? Hvor lett ville det vært for Yssen å gått tjenestevei, med organisasjonen full av Valla-lojale folk? Tror du hun ville fått igjennom veldig mye, eller ville det blitt tidd ihjel eller tåkelagt for at LO-lederen skulle få fortsette uten kjepper i veien. Slik de har behandlet saken hitill med medias søkelys på seg, vil jeg tro viljen til å rydde opp uten media ville vært enda mindre. Jeg tror det var veldig bevisst at Yssen til slutt gikk via media, fordi hun visste at det var eneste måte å få skikkelig oppvask på. Hvis Valla har oppført seg slik som beskrevet mot Yssen og flere andre, og at mange har visst om problemene uten å gjøre noe, så skjønner jeg godt at det må ha føltes umulig å få noe gjort internt.

Jeg tror ikke hun ville oppnådd noe som helst ved å gå tjenestevei. En ting er at hun i utgangspunktet bare er ansatt og ikke tillitsvalgt (mens Valla var tillitsvalgt og sjæfen sjøl), og en annen ting er hvor viktig Valla har vært og blitt betraktet for å være ettersom hun har gjort en såpass god jobb i forhandlinger og mht policy.

Når det er sagt, har jeg selv vært glødende forbannet på media som statsmakt ved flere tilfeller, så jeg har forståelse for at de som identifiserer seg med LO og Valla er frustrert.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 16:00   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Men det kan jo ikke bli sånn at DET er løsningen om man ikke når frem til leder?
Det blir helt feil. Og jeg vil tro at hun faktisk kunne gjort MER før hun gikk til media. Hun har jo uansett rett på hjelp fra tillitsvalgt. Og det går an å ta kontakt med arbeidstilsyne og mange andre distanser.

Det går an å gå ut eksternt om hjelp uten å nødvendigvis gå til media?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 16:57   #4
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men det kan jo ikke bli sånn at DET er løsningen om man ikke når frem til leder?
Det blir helt feil. Og jeg vil tro at hun faktisk kunne gjort MER før hun gikk til media. Hun har jo uansett rett på hjelp fra tillitsvalgt. Og det går an å ta kontakt med arbeidstilsyne og mange andre distanser.

Det går an å gå ut eksternt om hjelp uten å nødvendigvis gå til media?

Ifølge rapporten så var de i tvil, men de kom frem til at avisoppslagene var forsvarlige. Dette sto i Aftenposten på lørdag:

Sitat:

fordi Valla hadde stor makt og fordi LO manglet interne kanaler for å uttrykke misnøye, var det vanskelig å varsle internt

Så kanskje de ikke hadde noen tillitsvalgte, eller at vedk var i Vallas hule hånd
(puselanke, er vel mer rette ordet)slik at saken aldri ville bli diskutert internt?

Gammel 12-03-07, 17:22   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Så kanskje de ikke hadde noen tillitsvalgte, eller at vedk var i Vallas hule hånd
(puselanke, er vel mer rette ordet)slik at saken aldri ville bli diskutert internt?

Men skulle tro hun kunne klare å finne hjelp et annet sted da?
Jeg skjønner det er vanskelig, men jeg synes likevel at hennes egen (veeldig omfattende! ) oppsigelse burde gå til media .

Jeg sier ikke at Valla IKKE har gjort noe galt. Men jeg liker likevel ikke heksejakten/oppstyret i media.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.