|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gerd Liv Valla
Hvor lojal skal man være under slike forhold da? Hvor lett ville det vært for Yssen å gått tjenestevei, med organisasjonen full av Valla-lojale folk? Tror du hun ville fått igjennom veldig mye, eller ville det blitt tidd ihjel eller tåkelagt for at LO-lederen skulle få fortsette uten kjepper i veien. Slik de har behandlet saken hitill med medias søkelys på seg, vil jeg tro viljen til å rydde opp uten media ville vært enda mindre. Jeg tror det var veldig bevisst at Yssen til slutt gikk via media, fordi hun visste at det var eneste måte å få skikkelig oppvask på. Hvis Valla har oppført seg slik som beskrevet mot Yssen og flere andre, og at mange har visst om problemene uten å gjøre noe, så skjønner jeg godt at det må ha føltes umulig å få noe gjort internt.
![]() |
#2 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror ikke hun ville oppnådd noe som helst ved å gå tjenestevei. En ting er at hun i utgangspunktet bare er ansatt og ikke tillitsvalgt (mens Valla var tillitsvalgt og sjæfen sjøl), og en annen ting er hvor viktig Valla har vært og blitt betraktet for å være ettersom hun har gjort en såpass god jobb i forhandlinger og mht policy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
Men det kan jo ikke bli sånn at DET er løsningen om man ikke når frem til leder?
![]() |
#4 |
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ifølge rapporten så var de i tvil, men de kom frem til at avisoppslagene var forsvarlige. Dette sto i Aftenposten på lørdag:
Så kanskje de ikke hadde noen tillitsvalgte, eller at vedk var i Vallas hule hånd
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
Men skulle tro hun kunne klare å finne hjelp et annet sted da?
![]() |
|
|