|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bedreviter
|
Sv: - Mødre holder jentene unna teknologi
Men spilldesignere er ikke dataingeniører. De er kunstnere. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Du mener for at ting skal egne seg for jenter må de være fine? og at action, eller handling ikke egner seg for jenter? Sist redigert av Sinobell : 06-05-11 kl 12:24. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: - Mødre holder jentene unna teknologi
Signerer! Det å jobbe med IT, er like mye å jobbe med mennesker, synes nå jeg da. Jeg digger duppedingser og jobber med IT, uten at jeg er noen programmerer av den grunn. Men i hvilke fora kan man presentere seg for unge jenter og fortelle om hva jeg gjør? Utenom mine egne døtre, deres søskenbarn og venner?
|
|
|
#84 |
|
Glamorøs
|
Jada, jeg vet det. Jeg mener bare at fritidsinteresser kan trigge karrierevalg, selv om man trenger en ekstrainteresse (som kan trigges av den opprinnelige fritidsinteressen) for å fordype seg i hvordan ting funker. Du har helt rett i at dataspilling på åttitallet ofte krevde en helt annen teknsik innsikt og/eller interesse enn det trenger i dag.
|
|
|
#85 |
|
Bedreviter
|
For eksempel her: http://www.velgriktig.no/rollemodeller/ |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Takk!! Det så veldig spennende ut!!
|
|
|
#87 |
|
Leser
|
Men Adrienne, da ...
|
|
|
#89 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Jeg derimot er hverken opptatt av duppedingser eller jobber med IT, men jeg jobber for fullt med programmering for tiden ... |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Passiv
|
Næ. Jeg har sett på når gutta spiller. Det er sånn gå-rundt-og-kjempe det der også. Også må man spille i ti tusen år og sånn for å komme dit det kanskje er noen andre som er over fem år.
Nei, altså - jeg har jo bare sønner og spiller ikke selv så jeg har rett og slett ikke peiling på hva som er der ute.
Ja. Jeg er veldig stereotypisk når det kommer til kjønnsroller. Jeg mener at action er for gutter, relasjonsbygging og glitter på vingene er for jenter. |
|
|
|
#91 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: - Mødre holder jentene unna teknologiJeg kjenner nok flere "spillskeptiske" jenteforeldre enn gutteforeldre. Det er kanskje noe ubevisst der. Mazungen spiller påde på Wii, og DS så vel som PC, men er ikke så ivrig at jeg har hatt for å begrense. Vi har en god del tekniske leker og eksperimentsett, men det krever ofte deltagelse. Jeg ser ingen konflikt mellom gutte og jenteinteresser. Tror ikke Mazungens elsk for råsa og glitter har gjort henne til noen prinsesse eller dukke. Hun spiller fotball med gutta med gullfargede leggbeskyttere (drit i strømper da vises ikke gullet) og stiller i sjakkturneringer og banker gutta iført gullthights og rosa topp. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: - Mødre holder jentene unna teknologiJeg er temmelig sikker på at det er en sterk korrelasjon mellom kjønn og hvor tidlig/sent barn får playstation, ds, pc, etc.
|
|
|
#93 |
|
guru advisor
|
Jepp, jeg har gjort mine valg ut i fra mine interesser. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Passiv
|
Sv: - Mødre holder jentene unna teknologiCille - jeg er helt enig med deg - en god mattelærer har alt å si. Matte er jo faktisk utrolig kult. Men jeg skjønner godt at en tenåring med hodet fullt av planer for sin seksuelle debut ikke greier å konsentrere seg om integrasjon hvis læreren ikke engang greier å fortelle hva man kan bruke det til. |
|
|
|
#95 |
|
Yes, we can!!
|
Selvsagt. Veldig lite diskriminering eller forskjellsbehandling skjer bevisst, tror jeg.
|
|
|
#96 |
|
Whatever, never mind
|
Midtveis i året da jeg gikk i 8. eller 9. klasse (gamle trinn) på ungdomsskolen ble mattelæreren vår sykemeldt i flere uker. Det var et salig kaos med vikarer, vi hadde 3 stk som byttet på. I løpet av de ukene gikk jeg én karakter opp i matte! Særlig den ene læreren var flink til å lære fra seg og i noen uker var faktisk matte gøy! |
|
|
|
|
|
#97 |
|
guru advisor
|
Omvendt hos oss. Når det er sagt er det gutten som foreløbig sitter mest med den lyerosa HelloKitty |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Passiv
|
Det er faktisk et veldig vesentlig poeng. |
|
|
|
#100 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Nja, det er heller få som får anledning til å presantere seg helt uten videre for andre sine barn. Det er gjerne et resultat av generelt sammfunsengasjemang. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|