Sv: Pannekaker
Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.
Her synes jeg du er ute å hopper rett på læresetningen din om andres kosthold igjen jeg. Du antar at dette er noe de gjør hver gang de er i slalombakken og at dette er symptomatisk for kostholdet til de du har observert. Fordi du har sett at noen spiser vaffler hver gang DU er der. For alt du vet kunne dette vært den ene turen hele familien er samlet i alpintbakken på hele året og at de skulle kose seg med noe ekstra etc. Det ser jeg faktisk ingenting galt med. Med andre ord har du lite å bygge antagelsene dine på, men det passer godt å klemme dem inn i ditt forutintatte syn: "ingen andre kan noe om kosthold, se de bare stapper i seg brus og vaffler hele tiden *sukk* Om bare alle kunne gjøre som meg".
Sier ikke at akkurat de samme gjør det hver gang de er i bakken, men jeg er i bakken endel og har aldri sett noe annet, så det må jo helt klart ligge noe i det, samme gjelder for lekeland, parker, stranda osv, skjønner jo at ungdommen er blandt verstingene - men det betyr ikke at det må være sånn, men det har blitt sånn, desverre.
Jeg sier jo ikke at alle burde ha med samme matpakke som meg alikevel? Herregud å tunggrodd det skal være å skjønne at det ikke handler om at jeg ønsker alle skal være som meg, egentlig for all del ikke. Jeg har vokst opp med en møkka ungdomstid med søvnvansker, psykiske problemer - angst og depresjoner og enormt dårlig selvtillit og sjenanse, nå i en alder av 27 er jeg kvitt mye av det og på ett mye bedre spor, jeg unner ingen å ha det som jeg har hatt det , men vet desverre at det er jeg ikke alene om og jeg tror at kosthold/livstil og trening kan hjelpe på mye av dette og andre ting, jeg er langt ifra i mål - jeg klarer ikke engang å ha en full jobb... det betyr ikke at jeg ikke kan være glad og stolt for at jeg faktisk synes jeg får til trening og kosthold ganske greit - ikke perfekt men mye bedre enn tidligere.
|