Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-11, 22:12   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Smalt felt innenfor kosthold, hva mener du med det?

Hvorfor er det naivt? Jeg skjønner at det handler om at ungdommene bruker egne penger (som de kanskje har fått av foreldrene, som også vet at utvalget på ett slikt sted er som det er). Vi kan fortsatt bestemme over ungene våres selvom de er 12 år, men det er vanskelig fordi man skal jo ikke skille seg ut og hadde man hatt med matpakke ville man vel blitt ertet rimelig bra. Det er skikkelig synd.
Jeg tror at ved at alle voksne blir flinkere, som det også kanskje er blitt så kanskje etterhvert man kan finne noe som er spiselig på statoil, i en snowboardbakke-cafe eller hva det måtte være, for det er skikkelig vanskelig. Jeg er flink på matpakker.

Det er naivt fordi de fleste nok har med egen matpakke hjemmefra, men det betyr ikke at den blir spist Og det er på ingen måte sikkert at foreldrene er klar over hva pengene er blitt brukt til heller. Vi kan fortsatt bestemme over barna våre når de er 12 år, men det betyr ikke at det er veldig lett og kunne overvåke alle områder. Det er heller ikke ønskelig om man ønsker selvstendige barn med evne til å ta egne valg og vurderinger. Selv om jeg synes kosthold er veldig viktig og kjenner meg veldig enig med det Katta skriver over her, kommer jeg aldri til å være så pekefingerhappy som mamma at jeg starter tredjegrads forhør av 12-13-14-18-åringen min for å fritte ut av ham hva han har puttet i munnen i løpet dagen. Det viktigste, tror jeg, er at man holder fokuset på sunt kosthold og slik i hverdagen ellers. Ellers er jeg enig med deg, men jeg tviler på at fjårtissene kommer til å velge det sunne fremfor junk uansett. Det er en del av det å være ung å ha nyervervet frihet

Du skriver mye om kjernesunt og raw-food. Det er rimelig smalt og overhodet ikke noe som passer for alle.

Sist redigert av Vianne Rocher : 28-04-11 kl 22:19.
Vianne Rocher er ikke aktiv  

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.