Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En god grunn til å avskaffe dødsstraff (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-07, 19:57   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god grunn til å avskaffe dødsstraff (Dagbladet)

Sitat:

Elin:
Og en nordmann på feil sted til feil tid kan ikke bli tatt for å være amerikaner tror du...?
Til informasjon ble en kollega av min samboer og hans eldste datter drept i Colombia på ferie for noen år siden. Han var politimann og de var med på en organisert trekking-tur i et s.k. trygt område hvor også mange turister ferdes. Kona og de to yngste barna overlevde fordi de ble slitne, snudde og gikk tilbake.

Selvfølgelig kan en nordmann bli tatt for å være en amerikaner, og dessverre blir man også drept på "trygge" steder andre plasser i verden. Fryktelig leit med kollegaen til samboeren og datteren din, men som du skrev så var det "noen år siden". Jeg har heller aldri bestridet at Colombia har vært verdens farligste land å ferdes i. Jeg bestrider at det er det nå!

Sitat:

Elin:
Et land kan være flott og farlig til samme tid. Det ene utelukker ikke det andre. At Colombia blir omtalt som verdens farligste land er ikke uten grunn, selv om det selvfølgelig er land i Afrika som er farligere, som sjelden blir tatt med i slike undersøkelser.

Som sagt, jeg mener fremdeles at Colombia ikke lengre kan regnes som verdens farligste land, da det er flere andre land (ikke bare i Afrika!!) som er minst like utrygge å reise til, om man ikke tar sine forholdsregler. Så som Sri Lanka, Pakistan, India, Haiti osv. Colombia er ikke verdens tryggeste land, men det er langt bedre enn sitt rykte. Jeg hadde vært helt enig med deg om du skrev det du skriver for 3-4 år siden, men det stemmer ikke per i dag. Min erfaring fra Colombia er i alle fall at det var to helt forskjellige land under våre besøk på begynnelsen 2000-tallet og nå i fjor. Det er ikke bare mitt syn på Colombia som preger dette, jeg synes landet var like flott første gangen vi var der. Og på den tiden er jeg helt enig i at Colombia nok var verdens farlitste land.

Sitat:

Elin:
...eh,dødsstraff og avskaffelse av dødsstraff var temaet ja...

Fniiiiiz, ja det var visst det! Men jeg er liksom ikke kjent for å kunne la noen få siste ordet når jeg mener de tar feil Men nå har jeg startet min egen tråd om legalisering i narkotika, så jeg får forsøke å engasjere meg der, og la denne tråden i fred

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.