Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Barn og Redbull

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-11, 11:25   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barn og Redbull

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg fikk hjertebank og ble svimmel og skjelven i bena - omtrent som når jeg har drukket endel alkohol. Og ikke bare det, jeg fikk digre vabler på skulderen som klødde noe infernalsk. Jeg må innrømme at jeg ble litt småsjokkert over hvor sterkt denne virket på meg. Og dette får barn lov til å drikke? Får deres barn lov, og hvor gamle er de i så fall?

Du får det samme av kaffe da? Koffeinmengden i Red Bull er ikke så jævlig høy, og man kan jo f.eks. sammenligne noen slurker Red Bull med å drikke litt mer Coca Cola eller Urge. Koffeinmengden i Red Bull er ikke "skummel" så lenge man ikke drikker store mengder.

I praksis er det vel mer koffein i en kopp kaffe enn i en liten boks Red Bull. En vanlig kopp pulverkaffe (1,5dl) har høyere koffeininnhold enn en boks Red Bull (2,5dl). Koke- og filterkaffe har høyere koffeinnhold enn pulerkaffe igjen...

En 2,5dl-boks Red Bull gir omtrent samme mengde koffein som en halvlitersflaske Cola.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.