|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
saftig
|
Sv: Barn og Redbull
Nei, jeg får absolutt ikke samme reaksjon med kaffe. Jeg drikker glatt en dobbel espresso rett ned uten å kjenne noe som helst i kroppen. Jeg kan godt legge meg og sove etter å ha drukket en stor kopp kaffe. Det må være noe annet enn bare koffeinet som gir effekten.
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: Barn og RedbullTenåringen her kjøper den brusen han vil ha. Det medfører at han en veldig sjelden gang kjøper seg en burn. Med mange måneders mellomrom. Jeg ser ikke skyggen av et problem i det. |
|
|
|
#43 |
|
Passiv
|
Sv: Barn og RedbullI hine hårde dager, da Red Bull bare var noe man fikk kjøpt i Ytlandet så inneholdt drikken ett gram taurin. Det sto på lista over forbudte stoffer og var følgelig ulovlig å importere til Norge. Er det fortsatt taurin i Red Bull? Eller selges det uten i Norge? |
|
|
|
#44 |
|
saftig
|
Det er taurin i dem, ja.
|
|
|
#45 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Barn og RedbullJeg spurte min 16 åring om hun har smakt det og det hadde hun. Det smaker dritt sier hun (direkte sitat
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Sv: Barn og RedbullJepp. Det er lett å si at de ikke får drikke energidrikker før de er atten. Men det skal nok noe til å gjennomføre i praksis et totalforbud. |
|
|
|
#47 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Barn og RedbullMinsten har ikke smakt og eldste på 15 har aldri fått av meg. Men han har drukket Red Bull. Jeg liker det ikke og det vet han, men dette er ikke en kamp jeg velger å kjempe hardt for all den tid han drikker max en gang i måneden eller noe sånt. (Og inntil videre har han i det minste holdt seg unna alkohol. Det er søren meg tøft å være tenåringsmor.
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barn og RedbullHer i huset er det ingen som får drikke energidrikker så sant de ikke er ute og trener hardt!! Hubbien bruker det som boost på slutten av en 10-mils tur og slikt. Det er INGEN som trenger energidrikker av det kaliber, og burde vært forbudt! Det kan ikke være sunt et sted!
|
|
|
#49 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og Redbull8 åring og 12 åring får ikke energidrikker. 17 åringen gjør som han vil, men han drikker ikke noe særlig av det. De yngste spør ofte, og argumenterer med "alle de andre" som får lov. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
Sv: Barn og RedbullAbsolutt ikke. For det første så vil han nok ikke ha det selv. Han liker ikke kullsyre. For det andre så kan han bli spinnvill av to glass eplejuice så jeg tør ikke å tenke på hvordan han hadde reagert på Redbull. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og RedbullMin 13 åring vil gjerne kjøpe, men får ikke lov. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() |
Sv: Barn og RedbullJeg er skråsikker på at 99% av alle barn over ti har drukket energidrikker uavhengig om de har lov eller ikke eller hva mamma måtte tro. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
saftig
|
Interessant. Både påstanden og smileybruken. Hvorfor denne skråsikkerheten?
|
|
|
#55 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() |
Sv: Barn og RedbullJeg lot meg fascinere voldsomt over stor grad av naivitet i denne tråden. Flott at du fant det interresant. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Live and let live
|
Oisann, for en skummel reaksjon!
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og RedbullNiks og nei.
|
|
|
|
#58 |
|
maler
|
Fascinerende. Jeg vet at min niåring ikke har smakt. Hvorfor? Fordi han virker sånn at han ikke takler å bryte en regel uten å få hetta og gå inn i en lengre diskusjon med oss om det etterpå. Jeg vet også at min sjuåring har smakt. Med min velsignelse faktisk, ikke spør. Jeg vet også at han kommer til å lure meg mange ganger i forhold til hva han gjør ute. Han er mye reddere for å skille seg ut og gå glipp av noe enn å lyve. Unger er forskjellige.
|
|
|
#59 |
|
Passiv
|
Jeg ville jo også satse på å snakke litt fornuft med dem, og fortelle dem hvorfor det ikke er særlig bra å drikke sånt, og håpe at de tok den. Å legge ned forbud kan man jo gjøre, men om de ikke har motivasjonen til å la være inne, så er det jo ganske fånyttes. |
|
![]() |
|
|