|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#24 |
|
Hertuginne
|
Sv: Barn og RedbullEn gang i tiden bestod frokosten min av to redbull og en banan, det var i de dager hvor jeg lå på 60-90 timers arbeidsuker og søvn var noe jeg ikke fikk for mye av. Det gjorde jo jobben, men ikke søren om jeg ville gitt det til barn, det ville jo være det gale vannvidd.
|
|
|
#25 |
|
Shake it out!
|
Sv: Barn og RedbullNix, jeg er den kjipe mammaen som ikke gir ungene Cola heller bortsett fra ved særdeles sjeldne anledninger pga koffeinen i den, så RedBull utgår med skyhøye kneløft. Selv drikker jeg det tre ganger i årt når jeg må holde meg våken om natten for å ta eksamen. Det smaker hestepiss, men er oh så effektivt til sitt bruk.
|
|
|
#26 |
|
superbruker
|
Sv: Barn og Redbull
Tja, min jente som er 9 mnd eldre enn din eldste kjøpte seg Burn for egne penger på butikken uten min viten forrige uke. Så å håpe på at det blir ungdomskolealder før det skjer er veldig naivt.
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Sv: Barn og RedbullNei, det får de ikke. Men de har fått sånne idrettsportsdrikker. Og jeg ser for meg at det ikke er så lett for ungene å vite forskjell. Det har blitt vanlig hos oss at unger har med penger på skolen og handler godteri på vei hjem, jeg synes det er en uting, men jeg regner jo med at mine kommer til å gjøre det bak ryggen min en dag. Da kan de sikkert også finne på å kjøpe den slags hvis de er slappe med alderskontrollen i butikken.
|
|
|
#28 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Barn og RedbullDa jeg jobbet på Kiwi fikk vi beskjed av butikksjefen om at vi ikke hadde lov til å selge noen former for energidrikker til barn under fjorten år. På Burn-boksene står det (sto i hvertfall før) at det er frarådet for barn under fjorten. Så store mengder koffein er ikke bra for barn i det hele tatt.
|
|
|
|
#29 |
|
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og RedbullHusk at redbull kan være direkte livsfarlig for personer med hjertefeil! Hjerteforeninga har advart mot energidrikker med koffein, har vært dødsfall i andre land. Min gutt har en alvorlig medfødt hjertefeil, og han var å kjøpte seg redbull før han ble klar over det, og ble kjempedårlig, med hjerterytmeforstyrrelser og nedsatt bevissthet.
|
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og RedbullEr det ikke aldersgrense på red bull ala 16 år? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi tillater heller ikke slik, men all den tid de får gå utenfor skolens område i friminuttene, så kan vi ikke kontrollere dem fullt og helt. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Barn og RedbullDet er visst sånn at Mattilsynet faktisk ikke har satt noen aldersgrense på redbull, men enkelte butikkkjeder har valgt å ha en aldersgrense. (Ja altså, dette fant jeg ut ved å google. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Barn og Redbull13-åringen får det ikke. Jeg ser at noen venner av han går med en i hånden støtt og stadig. Skolen har gitt beskjed om at når det er kosetime så er det ikke lov til å ta med Red Bull. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og RedbullEldstemann på 13 drikker en sjelden gang energidrikk, ikke Red Bull men noe annet (husker ikke navnet). Veldig stas i starten syntes han, men nå har han prøvd det et par ganger og det er ikke så spennende mere. Det smaker også billigdrops. Jeg har ikke sett at han ble spesielt propell av det.
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Du får det samme av kaffe da? Koffeinmengden i Red Bull er ikke så jævlig høy, og man kan jo f.eks. sammenligne noen slurker Red Bull med å drikke litt mer Coca Cola eller Urge. Koffeinmengden i Red Bull er ikke "skummel" så lenge man ikke drikker store mengder.
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
|
|
|
#39 |
|
Trapper opp igjen !
|
|
|
#40 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Barn og RedbullDet er ytterst sjelden jeg sitter hjemme alene og hyler av latter av noe jeg leser eller ser men i dag, skjærtorsdag 2011, gjorde jeg det av en kommentar Albertine skrev på FP. Fine fine FP
|
![]() |
|
|