Sv: Invitert til kaffe
Jeg er vel litt enig i at det er litt småkjipt med kaffegjester, men i noen tilfeller kan det går bra. F.eks om man kun har forlovere og nærmeste familie til middag og venner, naboer o.l til kaffe. Da er det helt greit, ingen føler at man er mindre verdt, for alle er i samme båt. Enten er man familie og til middag eller man er som alle andre venner, bedt til kaffe og fest.
Og ja, men er nødt til å være litt streng på tiden, for at man skal være ferdig med middagen og kunne ønske kaffegjester velkommen etterpå.
Vi feiret 2 timer unna der vi bor og hadde derfor alle gjestene til middag. Vi ba de vi ønsket å dele dagen med og hadde det helt supert.
Kunne ikke ramle meg inn å be noen til kaffe når vi hadde valgt å gifte oss såpass langt unna der vi og vennene våre bor. Familien er en annen ting, for de bor over hele landet, så flesteparten måtte reise uansett.
Men altså, jeg har full forståelse for at man ønsker å feire den store dagen med alle man kjenner, men ikke har råd til å be alle til middag. Men man bør kanskje tenkte over hvordan man deler opp middagsgjester og kaffegjester. Og be kun 2 stykker til kaffe mens alle andre er til middag (slik som nevt lenger opp her) er helt hinsides i min verden.....
Og å be noen som bor 80 mil unna til kaffe, synes jeg nesten er litt smålig.....
|