Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitert til kaffe

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-11, 20:54   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert til kaffe

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hvis du tenker på meg så blir jeg litt lei meg hvis noen av våre gjester tenkte som deg, ja, men det kan jeg ikke styre og jeg fikk et flott bryllup. Synes det blir litt sånn fornærmet tante Olga-vibber av at man absolutt må sitte å tvinne tommeltotter og tenke at man ikke er en "skikkelig" gjest. Det er ganske vanlig at man samler seg som en gjeng og tar et glass sammen og som Nessie skisserer er det vel ikke akkurat å komme midt i feiringen i 18-19-tiden etter middag. Jeg er faktisk vant til at festen etterpå er vel så viktig for gjestene som å få middag og høre Onkel Pers tale.

Hvis man bor i nærheten, er invitert til kaffe før kl. 20 om kvelden, og middagen faktisk er ferdig presis, så er kaffeinvitasjon helt greit.

Men når kaffen er satt til kl. 21, man møter opp 21:02 og blir sittende i foajeen og vente til kl. 22:15 fordi middagen trekker ut, og alle middagsgjestene er godt i farta når man endelig får slippe inn. For ikke snakke om når man er én av to(!) inviterte kaffegjester, som ikke kjenner hverandre fra før, og som må sitte og tvinne tommeltotter i pinlig taushet mens de venter på å få komme inn å være med på festen. Da er det ikke egentlig en invitasjon å trakte etter. (True story. Ikke min, heldigvis.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 07:22   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis man bor i nærheten, er invitert til kaffe før kl. 20 om kvelden, og middagen faktisk er ferdig presis, så er kaffeinvitasjon helt greit.

Men når kaffen er satt til kl. 21, man møter opp 21:02 og blir sittende i foajeen og vente til kl. 22:15 fordi middagen trekker ut, og alle middagsgjestene er godt i farta når man endelig får slippe inn. For ikke snakke om når man er én av to(!) inviterte kaffegjester, som ikke kjenner hverandre fra før, og som må sitte og tvinne tommeltotter i pinlig taushet mens de venter på å få komme inn å være med på festen. Da er det ikke egentlig en invitasjon å trakte etter. (True story. Ikke min, heldigvis.)

OK, hvis det er dette som er folks erfaringer med kaffe-invitasjon, så forstår jeg jo at dere synes det er kjipt. Hos oss, derimot, funka det utmerket. (Det hjelper såklart at festen avholdes i et chambre separé på et sted som i utgangspunktet er en livlig restaurant/bar. )

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 07:43   #3
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri hørt om kaffegjester til bryllup en gang jeg, det er i alle fall ikke vanlig i min familie/omgangskrets.

I vårt bryllup satt vi til bords i ganske så mange timer, og jeg tror kaffe ble servert nærmere midnatt. Litt kjipt tidspunkt å invitere folk til kaffe på.

Tar jeg helt feil når jeg tenker at kaffe-fenomenet må være et bygdefenomen, eller for dem med diiiger familie? Forøvrig hadde jeg aldri reist milevis for et kaffeslabberas hos perifere venner eller slekt. Selv ikke med vinservering. I alle fall ikke om halvparten av gjestene fikk middag. :ikke så glad i kake og får kviser av kaffe:

Seriøst. Om noen langt borte i km og mil hadde invitert meg på kaffe og ikke selve bryllupsfesten Hadde jeg trodd de gjorde det kun for å kunne si at jeg var invitert. Og jeg er ikke typen som tolker alt i verste mening til vanlig.

Gammel 15-04-11, 07:54   #4
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Aldri hørt om kaffegjester til bryllup en gang jeg, det er i alle fall ikke vanlig i min familie/omgangskrets.

I vårt bryllup satt vi til bords i ganske så mange timer, og jeg tror kaffe ble servert nærmere midnatt. Litt kjipt tidspunkt å invitere folk til kaffe på.

Tar jeg helt feil når jeg tenker at kaffe-fenomenet må være et bygdefenomen, eller for dem med diiiger familie? Forøvrig hadde jeg aldri reist milevis for et kaffeslabberas hos perifere venner eller slekt. Selv ikke med vinservering. I alle fall ikke om halvparten av gjestene fikk middag. :ikke så glad i kake og får kviser av kaffe:

Seriøst. Om noen langt borte i km og mil hadde invitert meg på kaffe og ikke selve bryllupsfesten Hadde jeg trodd de gjorde det kun for å kunne si at jeg var invitert. Og jeg er ikke typen som tolker alt i verste mening til vanlig.

det Mindy sa!

Gammel 15-04-11, 08:44   #5
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg må innrømme at jeg ble skuffet der og da da jeg i en nær venninnes bryllup ble invitert til kaffen. Hun hadde familie og venner utenbys fra til hele festen. Totalt var det ikke mange gjester og det ble holdt i et lokale hvor det var god plass.
Maten ble laget av "private" Jeg dekket bryllups bordet og sang i vielsen samt bakte kaker. Hun var også i mitt bryllup noen år før og da på hele festen. Vi få som skulle inn til kaffen måtte vente svært lenge før middagen endelig var ferdig og vi kunne komme inn.
Jeg har i et par andre bryllup også vært invitert til kaffe men da var det andre omstendigheter og relasjoner og helt greit
En skal ha tunga rett i munnen når en planlegger og velger hvem som skal inviteres til hele festen eller kaffen. Og jeg kan skjønne at det i iveren og bryllups stresset kan skje en glipp. Når det gleder gave så gir jeg ikke mindre om det kun er til kaffen.

Sist redigert av Michelle : 15-04-11 kl 08:55.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.