Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det greit å ignorere avdødes ønsker?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-11, 14:08   #34
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å ignorere avdødes ønsker?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Da skjønner jeg hva du mener. Tror jeg. Jeg har tenkt en del på hva jeg skal gjøre når et par av slektningene mine faller fra. All den tid jeg ikke kunne brydd meg mindre om hva de måtte ha av ønsker og ikke akter å finne ut hva de eventuelt måtte ønske engang så har igrunnen grublingen vært mest på om man kan ringe et eller annet byrå og bestille den billigste tilbudspakken med null innsats, om man kan la være å holde noen begravelse i det hele tatt, eller om man burde finne ut om det er et eller annet menneske der ute som bryr seg så mye om den døde at jeg burde engasjere meg i å finne vedkommende og se hva denne vil.

Det er jo ikke alle som er elsket av noen hverken når de lever eller dør - og disse har vel noen ønsker de også som regel. Som jeg ikke kan skjønne hvorfor noen skal bry seg om å anstrenge seg for å innfri. Hvis vi tar forbehold om at man skal avholde begravelse for noen man er glad i så blir det veldig annerledes. Men noen ganger skal man begrave noen man ikke er glad i også.

Nettopp. Jeg synes det er en helt grei sak å gi blanke i sære ønsker hos en avdød man ikke var glad i. Da kan man være ærlig på det.

Men jeg synes det ikke henger på greip at man går i mot avdødes klare ønsker når det ikke koster en noe å følge dem og at avdøde er noen man påstår var glad i og respekterte.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.