Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen
Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.
Vel, jeg har en bred bekjentskapskrets, og jeg kjenner ikke et eneste menneske som stemmer Frp. Verken privat eller i jobbsammenheng er det aldri en enseste sjel som tar Frp i forslag når politikken deres diskuteres.
Jeg har også en veldig bred bekjentskapskrets, veldig mange av de stemmer Frp og står for det åpenlyst. En del stemmer også Høyre, noen Ap, og veldig få Sv. Jeg kjenner ingen idag som er flaue over å stemme det de gjør, ingen av de kaller hverandre dum, mindre begavet eller sosiale tapere på grunnlag av hva de stemmer.
Derimot kjenner jeg folk som stemmer både det ene og det andre som faktisk er litt merkelige (jeg liker ikke ordet dum, jeg, man kan i grunnen legge mye rart i det), men det er helt uavhengig av hvilket parti de stemmer på.
I de aller fleste sammenhenger der det blir diskutert politikk, finnes det mennsker som tar ett eller annet Frp-tema blir tatt opp, og på meg virker det som om flere er enige i den politikken. Ikke i alt, men i veldig mye som blir sagt. Og jeg kan med hånden på hjertet si at dette er voksne, oppegående mennesker som jeg setter umåtelig stor pris på å kjenne.
Jeg har tidligere nevn min mann, han er tidligere FN-soldat. Vi stemmer ikke en gang det samme, han stemmer ikke Frp heller, men han er veldig enig i mye av politikken deres. Og jeg har en mann jeg er veldig stolt av å være gift med. Han har alltid vært veldig oppegående og voksen, og han er en som blir vel ansett av sine venner.
Sikkert veldig mye avsporing her,men jeg måtte få ut mest mulig på minst mulig tid.
|