|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Ja, jeg kan støtte en slik sak igjennom for å bevise ovenfor Coca Cola at man tar avstand fra at mennesker med penger og makt skal slippe rettergang. Så får jo tiden vise om blod er tykkere enn Cola.
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?
Ja, jeg tror at det har nok virkningskraft. Coca Cola trenger i dette tilfelle ikke føle at det svir i lommeboken i Norge. Det er jo neppe Norge som bestemmer hva som skjer i Yemen, men at mange melder seg inn er et budskap til Coca Cola. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Passiv
|
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg hadde nok ikke giddet siden vi ikke bruker cola-produkter. Men så skjedde det noe rart i går. Jeg hørte intervju på radioen med Norges Colasjefmann. Og etter å ha hørt denne tufsen sitte og si at det var helt feil å boikotte faren siden det var sønnen som var siktet og at man med sånt tull traff heeeelt feil mann osv og at de bare forholdt seg til fakta i saken de - ikke løse rykter - ja, se da ble jeg så forbannet at nå boikotter jeg cola med vilje. |
|
|
|
#64 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?SF: enig, for en dust. Det hersker vel liten tvil om at han skjuler en drapsmann. Og om sønnen er uskyldig burde det ikke være et problem å stille til avhør. De har til og med tilbudt han at det kan skje i hjemlandet. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Passiv
|
Jepp. Det er ikke snakk om å utlevere slabbedasken til lynsjing. Det er jo snakk om å avhøre ham som siktet i en rettssak i et land som ikke er kjent for å henge folk opp i trærne basert på løse rykter. Colamannen ble jo spurt om han ikke syntes det var teit å skjule en drapsmann heller - og det virket igrunnen som om han ikke syntes det var noe problem. Er selskapets policy slik så vil jeg være bevisst på å ikke tilføre dem penger. |
|
|
|
#66 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg er litt sånn halvveis colaman,men ja jeg er med på boikotten.
|
|
|
#68 |
|
ctrl+z
|
Nettopp det som skjedde her også.
|
|
|
#69 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Klart at det påvirker Coca Cola når det i media hver dag blir sagt at Colasjefen i Yemen er far til en drapsmistenkt som har rømt "hjem" til sin rike familie.
|
|
|
#70 |
|
ej ikke møjkets heije
|
41 752 personer deltar i hvert fall på arrangementet på facebook. Jeg er med selv om dette ikke innebærer noen endring i mitt cola-konsum som i vinterhalvåret er ikke-eksisterende.
|
|
|
|
#71 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg vet ikke jeg. Synes det blir litt smakløst med så voldsomt engasjement bare fordi den drepte kvinnen tilfeldigvis var hvit, vakker og Norsk. Jeg er redd det hadde vært langt stillere om denne saken dersom den drepte hadde vært en russisk barneprosituert eller liknende. Om jeg engasjerer meg blir det nok heller på litt mer generelt grunnlag, for det finnes dessverre mange nok som får gå ustraffet etter kvinnedrap her i verden. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#73 |
|
ctrl+z
|
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg tror du er på jordet, Fakse. At det er mer fokus i Norge på denne saken fordi offeret var norsk er jo naturlig. Hadde det vært Faiza, bosatt i Norge, hadde det vært tilsvarende fokus tror jeg. Poenget er vel mer den åpenbare forakten for lovverk familien og nettverket til drapsmannen utviser.
|
|
|
#74 |
|
representert
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Er med på boikott! Men er så enkelt møblert at jeg gjerne trenger linker til andre produkter som også hører under coca-cola!!
|
|
|
#76 |
|
|
http://cocacola.no/contentstore/no_NO/pages/products/ |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Passiv
|
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Pepsi Max |
|
|
|
#78 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg drikker bare Pepsi Max og har ingen planer om å begynne med Cola verken nå eller senere uansett,så jeg er nok med,ja. Er med på FB også. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Hvor: Akershus
Men hvem rammet de ved å oppfordre boikott av Aruba som ferie-destinasjon? Kun innbyggerne av Aruba, som lever 100% av turisme, og som syntes forsvinnings-saken Natalee Holloway var like ille som alle andre. De rammet ikke familien til Joran van der Sloot eller noen andre, KUN uskyldige mennesker. Vet ikke helt hvor rettferdig "seier" det var jeg... ?
|
|
|
#80 |
|
Hvor: Akershus
Litt enig... at hun var datter av en svært ressurssterk familie spiller en STOR rolle i denne sakens mediadekning. Jeg husker VELDIG godt Signe Andvord Olberg-saken ettersom hun var kollega av meg... Hun forsvant sporløst på Curacao. Ikke mye hjelp å hente fra hverken norske myndigheter eller norsk politi i den saken, nei... Olav Thune tok til slutt saken og jobbet på innsamlede midler fra venner og kolleger, og saken ble til slutt løst av Thune sammen med nederlandsk politi.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|