Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal dere være med på Coca Cola-boikott?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-11, 00:32   #61
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?

Ja, jeg kan støtte en slik sak igjennom for å bevise ovenfor Coca Cola at man tar avstand fra at mennesker med penger og makt skal slippe rettergang. Så får jo tiden vise om blod er tykkere enn Cola.

Gammel 02-03-11, 03:16   #62
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Så det holder med å melde seg inn i denne FB gruppen som sier de boikotter, for så å smygdrikke en cola likevel?

Hvis det holder med å si at man boikotter i en kort periode mener jeg.

Ja, jeg tror at det har nok virkningskraft. Coca Cola trenger i dette tilfelle ikke føle at det svir i lommeboken i Norge. Det er jo neppe Norge som bestemmer hva som skjer i Yemen, men at mange melder seg inn er et budskap til Coca Cola.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 08:11   #63
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg hadde nok ikke giddet siden vi ikke bruker cola-produkter. Men så skjedde det noe rart i går. Jeg hørte intervju på radioen med Norges Colasjefmann. Og etter å ha hørt denne tufsen sitte og si at det var helt feil å boikotte faren siden det var sønnen som var siktet og at man med sånt tull traff heeeelt feil mann osv og at de bare forholdt seg til fakta i saken de - ikke løse rykter - ja, se da ble jeg så forbannet at nå boikotter jeg cola med vilje.

Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 09:10   #64
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SF: enig, for en dust. Det hersker vel liten tvil om at han skjuler en drapsmann. Og om sønnen er uskyldig burde det ikke være et problem å stille til avhør. De har til og med tilbudt han at det kan skje i hjemlandet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 09:13   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

SF: enig, for en dust. Det hersker vel liten tvil om at han skjuler en drapsmann. Og om sønnen er uskyldig burde det ikke være et problem å stille til avhør. De har til og med tilbudt han at det kan skje i hjemlandet.

Jepp. Det er ikke snakk om å utlevere slabbedasken til lynsjing. Det er jo snakk om å avhøre ham som siktet i en rettssak i et land som ikke er kjent for å henge folk opp i trærne basert på løse rykter. Colamannen ble jo spurt om han ikke syntes det var teit å skjule en drapsmann heller - og det virket igrunnen som om han ikke syntes det var noe problem. Er selskapets policy slik så vil jeg være bevisst på å ikke tilføre dem penger.

Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 09:51   #66
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er litt sånn halvveis colaman,men ja jeg er med på boikotten.

Gammel 02-03-11, 09:52   #67
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor mange i Norge er med på denne boikotten egentlig? Noen som har oversikten?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 10:03   #68
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg hadde nok ikke giddet siden vi ikke bruker cola-produkter. Men så skjedde det noe rart i går. Jeg hørte intervju på radioen med Norges Colasjefmann. Og etter å ha hørt denne tufsen sitte og si at det var helt feil å boikotte faren siden det var sønnen som var siktet og at man med sånt tull traff heeeelt feil mann osv og at de bare forholdt seg til fakta i saken de - ikke løse rykter - ja, se da ble jeg så forbannet at nå boikotter jeg cola med vilje.

Nettopp det som skjedde her også. Jeg synes generelt sett en boikott over en begrenset periode er litt mer matnyttig enn en evigvarende en. Rett og slett fordi man da tar et bevisst valg en gang og ikke arver holdninger og rammer uskyldige tredjeparter. (sier jeg som nekter å sette mine bein på McDonalds. )

Gammel 02-03-11, 10:03   #69
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart at det påvirker Coca Cola når det i media hver dag blir sagt at Colasjefen i Yemen er far til en drapsmistenkt som har rømt "hjem" til sin rike familie.

Gammel 02-03-11, 12:08   #70
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Hvor mange i Norge er med på denne boikotten egentlig? Noen som har oversikten?

41 752 personer deltar i hvert fall på arrangementet på facebook. Jeg er med selv om dette ikke innebærer noen endring i mitt cola-konsum som i vinterhalvåret er ikke-eksisterende.

Gammel 02-03-11, 13:02   #71
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg vet ikke jeg. Synes det blir litt smakløst med så voldsomt engasjement bare fordi den drepte kvinnen tilfeldigvis var hvit, vakker og Norsk. Jeg er redd det hadde vært langt stillere om denne saken dersom den drepte hadde vært en russisk barneprosituert eller liknende. Om jeg engasjerer meg blir det nok heller på litt mer generelt grunnlag, for det finnes dessverre mange nok som får gå ustraffet etter kvinnedrap her i verden.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 13:04   #72
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg vet ikke jeg. Synes det blir litt smakløst med så voldsomt engasjement bare fordi den drepte kvinnen tilfeldigvis var hvit, vakker og Norsk. Jeg er redd det hadde vært langt stillere om denne saken dersom den drepte hadde vært en russisk barneprosituert eller liknende. Om jeg engasjerer meg blir det nok heller på litt mer generelt grunnlag, for det finnes dessverre mange nok som får gå ustraffet etter kvinnedrap her i verden.

Engasjementet er altså ikke fra min side fordi hun var hvit og pen. Den er der fordi hun er død og drapsmannen lever herrens glade dager hjemme hos pappa. Jeg er i stand til å opparbeide enda mye større engasjement for andre ofre, men jeg hadde litt engasjement å spandere her og kjenner jeg. Ikke minst siden colasjefmannen viste en holdning som er uakseptabel etter min mening.

Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 13:07   #73
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror du er på jordet, Fakse. At det er mer fokus i Norge på denne saken fordi offeret var norsk er jo naturlig. Hadde det vært Faiza, bosatt i Norge, hadde det vært tilsvarende fokus tror jeg. Poenget er vel mer den åpenbare forakten for lovverk familien og nettverket til drapsmannen utviser.

Gammel 02-03-11, 17:59   #74
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er med på boikott! Men er så enkelt møblert at jeg gjerne trenger linker til andre produkter som også hører under coca-cola!!

Gammel 02-03-11, 18:01   #75
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er med! (Selv om jeg i grunn ikke tror vi handler Coca Cola produkter fra før av).

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 18:33   #76
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Er med på boikott! Men er så enkelt møblert at jeg gjerne trenger linker til andre produkter som også hører under coca-cola!!

http://cocacola.no/contentstore/no_NO/pages/products/

Coca-Cola®
Fanta®
Powerade®
Bonaqua®
Sprite®
Minute Maid®
Coca-Cola light®
Coca-Cola® zero
Fanta Free®
Sprite Zero®
Burn®
Nestea®
Fanta® B´good
Tab X-Tra®
Urge®
Seagram's®
Bonaqua® Silver
Kuli®
MER®

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 19:11   #77
Left
Passiv

Standard

Pepsi Max

Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 19:33   #78
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg drikker bare Pepsi Max og har ingen planer om å begynne med Cola verken nå eller senere uansett,så jeg er nok med,ja. Er med på FB også.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:03   #79
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Man kan absolutt si det var snakk om boikott der også, tror både Dr.Phil og Oprah oppfordret alle amerikanere til å legge ferien andre steder enn på Aruba til de lot rettferdigheten seire. De har visstnok en viss påvirkningskraft.

Men hvem rammet de ved å oppfordre boikott av Aruba som ferie-destinasjon? Kun innbyggerne av Aruba, som lever 100% av turisme, og som syntes forsvinnings-saken Natalee Holloway var like ille som alle andre. De rammet ikke familien til Joran van der Sloot eller noen andre, KUN uskyldige mennesker. Vet ikke helt hvor rettferdig "seier" det var jeg... ?

Gammel 02-03-11, 20:08   #80
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Litt enig... at hun var datter av en svært ressurssterk familie spiller en STOR rolle i denne sakens mediadekning. Jeg husker VELDIG godt Signe Andvord Olberg-saken ettersom hun var kollega av meg... Hun forsvant sporløst på Curacao. Ikke mye hjelp å hente fra hverken norske myndigheter eller norsk politi i den saken, nei... Olav Thune tok til slutt saken og jobbet på innsamlede midler fra venner og kolleger, og saken ble til slutt løst av Thune sammen med nederlandsk politi.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.