Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ta barna ut av skolen i to uker i november

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-11, 10:13   #23
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i november

Jeg tror jeg ville reist, for en gangs skyld. Om det eventuelt blir for vanskelig kamel å svelge kan du jo vurdere om dere heller vil reise på vårparten i forbindelse med noen av alle helligdagene eller f.eks med vinterferien som en del av ferien, slik at det totale fraværet fra skolen likevel blir kortere. Det MÅ vel ikke være akkurat på bryllupsdagen, selv om det gjør det ekstra spesielt?

Jeg ser ikke om du har skrevet noe om det, men jeg ville også ha vurdert hvordan ungene ligger an faglig. Om de sliter med å holde følge ville jeg kanskje ha vurdert annerledes enn om de ligger godt an.

Observasjonen om at det er de barna som like vel gjør det godt som gjerne blir tatt ut av skolen for ferie stemmer forøvrig ikke for min del. Jeg gikk i klasse med en jente som var i "syden" hvert år i to uker. Hun slet faglig, og det ble jammen ikke bedre av at hun var borte på ferie to uker hvert skoleår, uten foreldre som evnet å hjelpe med skolearbeidet mens hun var borte.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.