Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-11, 16:09   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Elin - det er vel ingen som noe sted sier noe annet enn at man flyr med sentralt mer stil med det meste annet enn RA. Dog - også med priser og gebyere og tjo og hei, med unntak av helt sære tilfeller - er det gjerne så stor prisforskjell at det går likevel.

Det er jo forskjell på Ekornes og Jysk også. Og på Mercedes og Moskvitsj.

Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 17:48   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elin: det er STOR forskjell på å fly med Ryanair og SAS. Og jeg betaler gjerne ekstra for alt det SAS kan tilby pluss at det føles mye bede å støtte et flyselskap som behandler arbeidstalerne sine på en god måte. Men drøye 4000 t/r London per pers blir så veldig mye mer. Mer er greit - veldig mye mer tillater ikke økonomien (og fornuften).

Jeg kommer nok heller ikke til å begynne å leve et så velregulert liv at alle kortvarige småturer vil bli planlagt 7-8-9 måneder i forveien. Men jeg sjekker alle selskaper før jeg skal reise, og om forskjellen ikke er hårreisende, er det verdt å investere ekstra for å reise med f.eks. SAS.

Gammel 28-02-11, 19:24   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

. Men drøye 4000 t/r London per pers blir så veldig mye mer. Mer er greit - veldig mye mer tillater ikke økonomien (og fornuften).

Men jeg lurer på om dette kan være en helg hvor det enten er skoleferie eller langfri, for 9000,- for to billetter er veldig mye til London - selv med SAS. Nå skal det sies at London er en veldig populær rute, og jeg kan ikke huske sist jeg fløy den og den ikke var full, og så lenge flyene er fulle til høye priser, så vil jeg anta at det er grunnen.

Gammel 28-02-11, 19:21   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Elin - det er vel ingen som noe sted sier noe annet enn at man flyr med sentralt mer stil med det meste annet enn RA. Dog - også med priser og gebyere og tjo og hei, med unntak av helt sære tilfeller - er det gjerne så stor prisforskjell at det går likevel.

Det er jo forskjell på Ekornes og Jysk også. Og på Mercedes og Moskvitsj.

Ja, har jeg sagt noe sted at jeg tror noe annet?

Poenget er vel at flybilletter faktisk ikke er dyrt uansett hvilket selskap man reiser med. Flybilletter er blitt veldig billige. Det koster f.eks. nøyaktig det samme å fly til New York fra Oslo i dag som for mer enn 20 år siden, og New York-ruter er ikke engang pris-presset av lavpris-selskaper med dumping-priser og dumping-service.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.