Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Maria Amelie uttransporteres i dag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-11, 11:47   #10
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er altså ikke flertall i dette landet av frp-velgere enda. Heldigvis for det.
Og problemet er at det er flere som vil hit enn vi greier å ta oss av her dersom vi skal gi de som kommer en fair sjanse.

Skal man da si at ok, kom og jobb for tyve kroner i timen og bo i en kjempestor hall med 300 mennesker - eller skal vi sørge for at de vi tar inn faktisk får en sjanse til å integreres.

Jeg er som nevnt temmelig radikal i forhold til gjennomsnittsOla. Og jeg innrømmer glatt at jeg ikke ønsker å ha hundre mennesker boende i huset mitt. Dermed vil det å åpne fullstendig for innvandring altså ikke få flertall. Man kan ønske seg det - men det vil ikke skje sålenge flertallet ikke ønsker å gi slipp på så mye som de da må.

Dermed koker det da ned - hva skal vi gjøre med de tilgjengelige ressursene? Mange eller få?

Og Lisa - du må gjerne banne og rase. Men jeg føler det vanskelig å diskutere med deg når jeg føler at jeg tillegges mer eller mindre rasistiske holdninger og tendens til übermensch'eri. Jeg er ikke sånn, og de fleste andre er heller ikke sånn.

Kanskje du kan peke på hvor jeg tilegger deg rasistiske holdninger? Hadde satt stor pris på det. Hvis du ikke takler uenighet så deg om det. Jeg er for en liberal innvandringspolitikk. Jeg spyr av selvgodheten vår her opp i Nord når man ser på det i det store bildet og det må jeg få lov til å si.
Hvis du vil snakke om integreringspolitikk så er det noe helt annet. Jeg mener at vi passiviserer folk med å se på de som usle dumme folk som vi ikke trenger eller har behov for. Ofte slik klassisk SV tankegang "stakkars folk, vi må hjelpe de, de evener jo ikke til å a,b eller c". Jeg er på linje med Venstre og igjen, Clemet som ønsker å gi folk mulighet til å jobbe med en gang de kommer hit. Vi må se nytten i folk fremfor å se de som problemer. Jeg mener skaden er gjort når vi plasserer de i mottak i årevis og for ikke å snakke om velderdsstaten vår som også er lagt opp på en måte som gjør det svært lett for mange å falle inn i velferdsfella. Men som sagt, det er en helt annen diskusjon. Det handler om integrering, eller enda bedre, inkludering.

Fri flyt av varer og tjenester som vi nyter godt av i denne verden. Men ikke fri flyt av mennekser, dette gode er kun forbeholdt noen få utvalgte av oss. Javel, til hvilke kostand sier jeg? Skal ikke de menneskene som lager skoene våre som får betalt $2 per dag også kunne søke seg til et bedre liv om de måtte ønske det? Jeg synes det er umoralsk å nekte de det. Akkurat som det er umoralsk å nekte en afghaner på flukt tilfukt fordi vi er med på å bombe landet til vedkommende. (og ikke minst produsere våpene vi bruker til å bombe landet)

Men igjen, mitt bidrag til tråden var å kommentere utsagt om at vi ikke kan ta imot alle verdens flykninger eller arbeidsinnvandrere her i landet. Perpektiver sier jeg bare, jeg etterlyser nyanser og perspektiver når man snakker om flykning og asylpolitikk. Nothing more, nothing less.

Men som sagt, jeg vil svært gjerne se innlegg der jeg kaller deg rasist, eller tillegger det rasistiske holdninger. Det føler jeg er ganske spesiellt å ble beskyldt for (med mindre du da er av oppfattning at alle de som har et liberalt innvandringssyn mener at de som ikke har det er rasister :-S )

Sist redigert av Lisa : 25-01-11 kl 12:31.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.