Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Maria Amelie uttransporteres i dag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-11, 11:07   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Hvor er de som uffer og okker seg? Gjør "vi" noe annet i Norge? Media og "folk flest"? Folk tror jo faen meg landet blir invadert av ulovlige asylsøkere og leser man avsier og ser på tv så er det jo lett å tro det. I saken med Maria Amelie så sies det jo også utallige ganger.

Nei, det gjør det faktisk ikke.

Det sies at alle ikke kan bli, og det sies at regelverket må praktiseres rettferdig om man er kjendis eller ikke. Men jeg har ikke sett det hevdet at vi tar inn for mange eller at landet renner over noe sted. Du tillegger alle en mening som flertallet neppe deler. Det synes jeg blir uheldig for å få en god diskusjon.

Jeg forsøker å spørre deg igjen - bør man hjelpe så mange som mulig eller bør man hjelpe de man velger å hjelpe fullstendig?

Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 11:21   #2
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei, det gjør det faktisk ikke.

Det sies at alle ikke kan bli, og det sies at regelverket må praktiseres rettferdig om man er kjendis eller ikke. Men jeg har ikke sett det hevdet at vi tar inn for mange eller at landet renner over noe sted. Du tillegger alle en mening som flertallet neppe deler. Det synes jeg blir uheldig for å få en god diskusjon.

Jeg forsøker å spørre deg igjen - bør man hjelpe så mange som mulig eller bør man hjelpe de man velger å hjelpe fullstendig?

Men ærlig talt, altså "folk flest", som representert av Frp snakker jo knapt om noe annet en av vi tar imot alt for mange flykninger her i landet. Som det har kommet frem under denne saken også, folk er ikke konsekvente. I det ene øyeblikket så skal vi sende ute alle aslylsøkere og i det neste skal denne ene jenta få bli. Ap har jo blitt som Frp, de har klart å male fanden på veggen og "blitt så flinke og strenge". Her er det jo selvfølgelig mange stemmer å hente. Det har jo blitt standard linje å åpne en debatt med "faktum er at vi ikke kan ta imot alle som er på flukt i verden" .. djeezus, det er jo så dumt at det ikke går an å kommentere en gang.

Jeg mener ikke vi hjelper folk der det trenges i dag. Det ville ha vært en annen diskusjon men bistandsindustrien gjør ofte vondt verre og det er en enorm pengemaskin som i bunn og grunn helper få mennekser i forhold til hvor mange den ansetter og som lever godt av den. (I motsetning til å hjelpe opprettholder ofte bistandsindustrien behovet for kontinuerlig hjelp).

At vi bør ta inn drøssevis av flere folk - javisst mener jeg det. Igjen - jeg er for en liberal innvandringspolitikk. Det er det ingen land i Europa som har per dags dato. Så synes jeg det er umoralsk å sende Afghanere hjem til et land i krig der vi er med på å opprettholde elendigheten. Så synes jeg også vi rent moralsk sett bør ta inn mennekser som flykter fra krig i land vi selger våpen til. Tross alt, pengene det koster å gi de noen tusinger i mdn på sosialen er ikke mye i forhold til det vi tjener på våpensalg eller oljesalg til de korrupte regimene som styrer de. Et sted må hykleriet og dobbeltmoralen i verden stoppe. Det er dette som liksom er poenget mitt

Sist redigert av Lisa : 25-01-11 kl 11:28.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 11:23   #3
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Her er forøvrig den andre tråden jeg referete til. Jeg er helt og holdent på linje med Kristin Clemet som jeg forøvrig synes er et prakteksempel på hva en ekte liberalist er. ( i motsetning til andre Høyre og Venstre folk).

http://www.foreldreportalen.no/forum...ndring+Kristin

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.