|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenJeg er faktisk litt enig med bina denne gangen! :shock: :skummelt:
|
|
|
|
#2 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen
Som vikar i barnehagen har jeg truffet noen av disse barna og foreldrene. Jeg synes det er fryktelig trist når en liten jente på snart tre år forteller meg at hun ikke kan grave i sandkassen fordi mamma blir lei seg når den pene dressen blir skitten |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er enig med deg i det, og jeg hadde nok heller ikke reagert spesielt om mitt ene barn hadde kommet hjem fra barnehagen med revnet dress en dag. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Du har nok bare skummet tråden, for det er da ingen her som synes slikt er bra! Alle må regne med at klærne blir skitne i en barnehage. |
|
|
|
#5 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke trekk alt for raske konklusjoner da! Snuppa vår var "hysterisk" redd for skitt og lort slik i 1 - 2 års alderen. Ble hun skitten på fingrene satt hun og hylte for å bli vasket. Og vi har en liten videosnutt av henne som 1,5 åring ute i snøen for første gang - der hun sitter å febrilsk børster snø av skoa sine og sier æsj-æsj-æsj... Og sand i sandkassa - fysj og æsj. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Gutten vår er også litt sånn.
|
|
|
#7 |
|
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn var jeg da jeg var liten også! Mamma lagde sjokoladepudding og stappet hendene mine nedi for at jeg skulle lære å grise. Det funket ikke
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Det er sant. Jeg kjøpte forresten ReimaTec EN gang, aldri mer. Den ble helt flurete etter en ukes bruk, og hadde småhull på knær og i rompa. Det syns jeg var for dårlig, og forsøkte å reklamere. Kjerringa i butikken bare fnyste, men sa hun isåfall måtte sende den til fabrikken i Finland. Hun så gjorde, og de sendte dressen tilbake UTEN Å REPARERE DEN, med kommentar at dette var ikke en reklamasjonsgrunn.
Her skal du være forsiktig med å dra slutninger. Jeg var også et sånt barn, og hylgrein og måtte skifte med en gang jeg hadde fått flekk på meg. En gang hadde jeg trampet i en glohaug (jeg trodde det var bare aske) og buksen min hadde fått svimerker nederst. Da var jeg så fortvilet at mamma måtte trøste meg. Hun kjeftet aldri for flekker eller søl. Sølte søsteren min, sa hun bare: Det går an å vaske, ikke sant mamma?
|
|
|
#9 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenHar nå gått i bhg en stund da, og kjenner godt til vedkommendes mamma. Har egentlig aldri hørt henne bli sint pga flekker, men hun roooser rene og pene klær så til de grader. Type "Åh så flink du har vært i dag, ikke en eneste tomatsuppeflekk på genseren! Heldigvis ses de på dongeribuksa di nesten ikke." etc.
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Safran - hva betyr flurete? |
|
|
|
#11 |
|
saftig
|
Er ikke flurete et ord? Den var veldig oppskrapet og nesten hull.
|
|
|
#12 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenJeg sendte en slitt og hullete Reimatecdress til Hatex-fabrikken,(som var brukt i 3 og en halv mnd) og fikk beskjed om at de har reparert den kostnadsfritt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfreak
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Flurete er et ord ja! Eller 'fluråt' som vi sier på trøndersk.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|