Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen
Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.
Knærne får gjennomgår her. Han krabber bortover på grusen der det er strødd og kjører med biler.
Jeg mener de kan se etter barna, si i fra hvis de ser det. Men noen barn setter i gang så fort man snur ryggen til igjen (jeg har jobbet i SFO). Ikke lett og jeg syntes det blir rart å KREVE at dressene skal bli erstattet. Tror det blir vanskelig å drive barnehage hvis det er sånn at man skal kreve alt som blir borte og ødelagt erstattet... Kjøp heller litt rimeligere ting da er mitt råd....
Å ja, det har du helt rett i. Hos oss er det noen asfalterte gangstier, og når ungene krabber på knærne på den sandstrødde asfalten... Det sliter heftig, ja!
Forresten så får mine unger ake både på barmark og på fjell også. Ække så nøye på det, vi. Vi syns at barnas fysiske aktivitet utendørs er viktigere enn om dressen kan brukes i 3 sesonger (da må vel forresten ungene vokse veldig lite?).
Jeg ser stor forskjell på bevisst ødeleggelse med saks og kniv, og det at klær får flenger når man klatrer i trær eller på et gjerde, eller slites i stykker eller får flenger i aktiv lek. Bevisst ødeleggelse gjør meg vannvittig rasende, men jeg vil ikke begrense barnas lek. Da kjøper vi heller flere dresser.
|