Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere
Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.
Jeg syns SF bør ta på seg rådgiverrolle for folk som har 15 - 20 % restarbeidsevne og hjelpe dem å finne ut hva de kan gjøre, og også hjelpe dem å finne disse jobbene. Det hadde vært strålende om jobber og folk hadde funnet hverandre, for det er mange som ønsker seg så små stillinger og jeg ser her at flere påstår at disse jobbene fins. 
Hva mener du med "påstår at disse jobbene fins"? Det ligger massevis av småjobber på deltidsjobb.no, nav.no, eller hvis du ringer kommunen og spør om de trenger ringevikarer i skoler, barnehager eller helsevesenet så hopper de høyt av glede.
Gå på craigslist.no, jobber, lionbridge internet assessor. Det er en dønn seriøs arbeidsgiver, du kan jobbe hjemmefra nøyaktig når det passer deg, og så lite eller mye som du orker. Jeg har testet den, og fått utbetalt flere ti tusen kr. Timelønna er omkring 130 kr, og jeg syns det var møkkakjedelig i lengden. Men veldig greit å tilpasse en varierende restarbeidsevne på ca 20%
Hvis du kan et språk flytende, så er det flere steder man kan få jobb som oversetter eller korrekturleser. Selvsagt ikke like godt betalt som det fagfolkene får, men du kan ta på deg oppdrag når du er i form til å jobbe, og takke nei til de du ikke orker å ta. Isotranslations.com/tranwise er en, odesk.com er en annen.
Kan du skrive? Skriv en blogg og legg inn annonser, eller selg artikler.
Kan du tegne eller fotografere? Selg bilder på nettet.
Kan du sy eller lage smykker? Selg dem på epla.no eller finn.
En jobb er ikke noe du kan kjøpe på butikken. Du må faktisk ut og leite aktivt selv. Men begynner du først å leite, så ser du hvor store muligheter som fins for en som kan jobbe noen få timer i uka. Det er mye verre å finne seg fulltidsjobber via slike kanaler.
Det største problemet ligger i navsystemets manglende aksept for "næringsdrivende". Men folks holdning til at en jobb er noe man får av en arbeidsgiver, det er et ganske høyt hinder det også.
Mer på bloggen min, hvis du faktisk er interessert alle mulighetene som finnes og ikke bare mente det som nedrakking av SF.