|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikereNå har jeg ikke lest tråden, men Jessica: det er utrolig vanskelig å diskutere trygd generelt når du argumenterer med at du er dødsyk i første innlegg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere
Misbruk er svindel. Det bør løses på helt andre måter enn generelle kutt, synes jeg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Nei, det er ikke bare svindel som er misbruk, kie. |
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Jeg argumenterte ikke på det. Det var en slengbemerkning, ment som en vittighet, men nå har jeg fjernet den. Det som står er at jeg er kronisk syk, og det er kronisk syke som er overskriften også. Ikke dødssyke. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
© All rights reserved
|
Nå er jeg ikker helt sikker på om jeg skjønner hva du spør om, men jeg tenker at alle kan bli syk, og hva som er "selvforskylt" og hva en selv er "skyld" i er vanskelig å definere. Og man skal ha hjelp om man er syk, mener jeg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Man sier selvfølgelig ikke at man valgte feil, man har gått sykemeldt lenge med ymse diagnoser før den tid. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
© All rights reserved
|
Kjære vene, kie. Ikke gjør deg dum. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
weird
Ja, nettopp. Det er medisinske årsaker som ligger til grunn.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, det er faktisk mange som faller ut av yrket sitt på grunn av mistrivsel altså. Jeg tror at om man hadde stått på grensen til å bli utbrent, har begynt å få muskelsmerter og mistrives i jobben og det hadde vært mer vanlig å gå til arbeidstilsynet på grunn av dårlig arbeidsmiljø istedet for å sykemelde seg, (og at arbeidstilsynet kunne ha fungert som det burde gjøre, noe som det ikke helt gjør i dag) så hadde vi hatt mange færre sykemeldte på grunn av muskelsmerter i hvert fall.
|
|
|
#10 |
|
weird
Jeg snakker om sykmeldinger. Mistrivsel i jobben er vel ikke en sykmeldingsårsak? Like lite som graviditet i seg selv er det. Det er helseplagene som følger med som man blir sykmeldt for.
Jusekspert advarer mot varsling
|
|
|
|
|
#11 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Lungekreft fordi man har røkt har en ganske så klar sammenheng. Poenget mitt var at man som enkeltindivid kan gjøre ganske mye dumt som vi som del av et samfunn sammen spleiser på.
Du kunne jo ikke vite at du skulle få slitasje og problemer. Personlig mener jeg at det er et samfunnsproblem at sykepleiere (som du nevner) ofte må stå for tunge løft og har hard arbeidsbelastning. Såpass hard at mange ikke kan stå i stillingen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
© All rights reserved
|
Del 1: Man kan få lungekreft uten å ha røykt - hvem skal definere hva som er livsstil og hva som er dårlig karma? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
© All rights reserved
|
Medisinske og medisinske, fru Blom. Det er vel ganske så delte meninger om det og dette er vel en av grunnene til at legene har mindre å si nå enn før. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
weird
Ja, men da snakker vi jo om svindel, da. Det blir vel litt på siden av saken?
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| arbeidsavklaringspenger, holdninger, kroniker, nav, syk, trygd |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|