Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

8 timers makstid i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-10, 10:21   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 8 timers makstid i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det tror jeg du har rett i. Og nå mener jeg ikke at alle barnløse tenker sånn (bare så vi ikke plutselig får en stor diskusjon rundt akkurat dette *erfart*), men det er nok lettere å tenke sånn før man får barn og selv ser at de kanskje krever andre ting enn det man trodde på forhånd.

Det er sikkert utrolig mye mer hyggelig for en femåring å sitte inne med en sliten og kanskje fødselsdeprimert nybakt mamma, enn å være i barnehagen med vennene sine. Yeah right. Og noen ganger må man søke om barnehageplass for å i det hele tatt komme seg ut i arbeidslivet. Jeg gjorde det begge gangene, søkte om barnehageplass som hjemmeværende, fordi jeg ville ha barnet i barnehage før jeg fikk jobb. Dermed gikk jeg jo hjemme en liten stund siden man kanskje ikke får napp dagen etter at barnet er begynt i barnehagen. Og jeg har jo fri innimellom, da går minsten i barnehagen stort sett. Han sover bedre der (nekter å sove på dagtid hjemme), han elsker å leke med vennene sine og maser etter barnehagen om morgenen. Så HAN vil jo heller være der enn hjemme med en kjedelig Iset.

Jeg er enig med deg. Jeg tror de fleste barn har godt av en dag fri i ny og ne, evt komme senere og kanskje hentet litt tidligere. Men jevnt over så har de aller fleste barn det veldig bra i barnehagen og får dekket alle sine behov der.

Jeg var hjemme med barna mine fra mai til august, og det var lange måneder for unger som er vant til å gå i barnehage og som spurte når de skulle begynne omtrent hver dag.

(Og jeg mener heller ikke at alle barnløse tenker "negativt", men at de finnes er det ingen tvil om)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.