|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagen
Jeg svarte faktisk ikke deg da. Og om du leser mine tidligere innlegg så vil du også se at jeg ikke bedriver denne offentlige synsingen. Hvorfor foreldre gjør som de gjør er ikke min sak så lenge jeg mener barna har det bra. Om jeg bekymrer meg tar jeg det da, og da er det som sagt andre ting enn at barna har lange dager i barnehagen.
|
|
|
|
#142 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Der har jeg vært. Da snuppa var halvannet så fikk jeg til en spesialordning med jobben slik at jeg kunne være i barnehagen kl 15. Da ble snuppa hentet som første barn. Hun ble illsint, for hun ville ikke hjem.
|
|
|
|
#143 |
|
I mål
|
Det problemet har vi hatt, og har delvis ennå. Nå henter jeg ikke før nærmere 1600, men han er ikke happy med det heller. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Dragedytteren
|
Den er kjent.
|
|
|
#145 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 timers makstid i barnehagenJeg skulle ønske innimellom at jeg hadde hatt barn som var så glad i barnehage og SFO at de ble sure når jeg hentet eller helst ville dit istedefor å være hjemme. Det har kun vært ved veldig spesielle anledninger (feks. teatertur eller svømmehallen) at de absolutt har villet gå. Innser at jeg har to særinger her, ihvertfall utrolig hjemmekjære. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenSånn er det hos oss også, emm.
|
|
|
#147 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenJeg har barn som ikke vil i barnehagen om morgenen og ikke hjem om ettermiddagen: "the best of both worlds".
|
|
|
#148 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenNå så jeg på en link som var lagt ut på facebook at de hadde endret dette forslaget og at åpningstidene skulle være på 50 timer i uka.
|
|
|
|
#149 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenJepp, forsiden til papirutgaven av dagens Fædrelandsvennen dreier seg i hovedsak om denne saken og hvordan politikerene har gjort helomvending!!
|
|
|
#150 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 timers makstid i barnehagenDere som jobber i barnehage, er det ofte barn er i barnehagen i 9-10 timer pr dag? Jeg har inntrykk av at de gangene jeg har heseblest inn porten 16.30, så er det nesten ingen barn igjen der. Det samme de morgenene jeg har måtte levere 07.00, vi er jo nesten alene. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
maler
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenJeg jobber ikke i barnehage. Men jeg leverer plutten rett før klokka 8, da er han stort sett nr 2 eller 3 som kommer. Jeg er av de siste som henter ca kl 1615 (bhg har åpent til 1630), og da er jeg midt i rushet. De gangene jeg heter klokka 15 er jeg ikke alltid først, men nesten alltid.
|
|
|
#152 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er ikke mange, nei. Men ofte er det de samme, men det jo rett og slett fordi disse foreldrene jobber fra 8-16 og har en halvtimes reisevei, så det er jo ikke så rart at det er de samme som har lange dager. Det jeg har erfart er at disse foreldrene er ganske flinke til å komme litt seinere eller hente litt tidligere når de har mulighet. Barnehagen jeg jobbet i i Tromsø hadde åpent 9 timer, og det hadde vel de fleste kommunale barnehager. Her hvor jeg jobber nå har vi åpent 9 timer og 15 minutter, og det er samme erfaringen her, det er stort sett de samme barna som kommer tidlig og blir hentet sent.
|
|
|
|
#153 |
|
Tankefull
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenNå bor vi en times pendleavstand fra Oslo, så i de barnehagene jeg har jobbet i er det endel barn som er der over 9 timer hver dag. Det har dog sjelden ført til åpenbare problemer for barna, bortsett fra at de blir litt ekstra slitne mot slutten av uken.
|
|
|
#154 |
|
maler
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenDet er jo også et poeng, de barna som er der litt mer enn snittet. De som kanskje blir levert først og hentet sist de fleste dagene slik at de kommer opp i drøyt 9 timer. Er det så ille for dem egentlig? Man kan mene hva man vil om hvordan man bør organisere familien på best mulig måte og ha manglende forståelse for at man velger å ha barna lenge i barnehage, men lider barna? Hvis de gjør det er det jo klart at langvarig barnehage er noe man bør unngå, men hvis det egentlig går fint med barna er det noe man må få lov til å velge på vegne av sine barn. Selv om de fleste andre velger annerledes. 8 timer er ganske lenge det også. Jeg mener man bør ha bedre belegg enn å synseføle rundt at lengst er for lenge for å dømme de foreldrene som har behov for den ekstra timen.
|
|
|
#155 |
|
Tankefull
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenEnig med det Katta. Viktig poeng.
|
|
|
#156 |
|
Tankefull
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenOg ironisk nok er jeg den som styrter ut fra jobb etter 7.5 timer for å hente barna fortest mulig.
|
|
|
#157 |
|
Tankefull
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenOgså må jeg ytre en mening til her.
|
|
|
#158 |
|
Tankefull
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenJeg mener å ha lest noe forskning på dette jeg.
|
|
|
#159 |
|
Tittel og tittel....
|
De aller fleste barna lider ikke av å være i barnehage 8-9 timer pr dag. Jeg har pleid å ta det opp med foreldrene dersom barna virker veldig sliten(i forhold til normalt), og de aller fleste foreldrene syns det er helt greit og prøver å gjøre noe med det.
|
|
|
|
#160 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenJeg leverer rett rundt kl. 07.30 som regel, da er poden en av de to-tre første. Han hentes alltid før kl. 16, stort sett rundt 15.30 - da er han blant de siste (dvs. det er en 4-5 stykker igjen når han hentes, på avd. er de i alt 19 barn). Så jeg har heller ikke inntrykk av at de er så mange igjen der så seint, men at det gjerne er de samme som kommer rett før kl. 17, det tror jeg på - det bunner vel gjerne i arbeidstid og kjøretid.
|
![]() |
|
|