Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Aha. Jeg hadde ikke fått med meg at du var han i artikkelen (som jeg ikke har lest heller). Men burde gjøre før jeg diskuterer videre. 
Uansett, du har et poeng i at lovgivningen her også omfatter barn, og at man havner i registeret for de aller snodigste ting. Men da er det jo måten det praktiseres og lovverket bak som er problemet, ikke nødvendigvis registeret i seg selv? Jeg er enig i at det er brødteit at feks to 13 år gamle jenter, som sendte sms til en tredje venninne av seg selv i undertøyet (vi snakker truse og topp og ikke seksualisert posering her) havnet i registeret som dømte seksualforbrytere. Men det gjenspeiler jo det psyke forholdet man i USA har til sex og kropp. Ikke en gang småbarn på året får springe nakne på stranden her. Det er litt for lett å bli definert som seksualforbryter her. Virkelig.
Ja, USA er totalt ute å kjøre, håper ikke du blir fornærmet Er det ikke forbudt å gå toppløs på stranden også der?
Jeg synes ikke bare praktiseringen er gal, men hele registeret. Det er ikke veien å gå for å forebygge overgrep. Tvert imot!
|