Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
De trenger ikke skille på det. En stor del av greia er jo nettopp å stå i den. Noen ganger må man la bygdefolket rase fra seg - og stå der like stødig selv og vise at man er et bedre menneske enn antatt. Og det går ikke om man ikke faktisk tør stå for det man har gjort.
Jeg har kjennskap til hvordan det kan være når folk ikke hilser og man vet at praten går, at alle vet det meste om en - eller syns de vet - og at man har sentrum av oppmerksomheten på en alt annet enn positiv måte. Dermed vet jeg også at det faktisk nytter å stå stille og vise at man er bedre enn antatt.
En overgriper må da tåle å vise at han vet hva han har gjort og at han tar ansvar for dette. For eksempel gjennom å tydelig takke nei til å ha omgang med barn - og dergjennom frata foreldre den kjipe jobben med å si neitakk til ham som fotballtrener, barnevakt eller whatnot. Han må vise at han kan bidra med noe bra i verden på sin måte. Og om han så står for at han har gjort en feil så kan han en dag tilgis. Om han (eller andre) prøver å hemmeligholde og gjemme seg så vil de aldri noensinne oppnå dette.
Hmmm...men hatet og utstøtningen gjør jo at det er så og si umulig for de å innrømme det. Det finnes folk som er langt mindre åpen på dette området enn deg. Folk som ikke vil sky noen midler for å skade noen som innrømmer å ha begått overgrep. Så det er ikke rart de nekter skyld.
Jeg tror kanskje folk må ta litt ansvar også for å gjøre det mulig å innrømme det. Slik du gjør det, synes jeg er bra. Du ville ikke uttykt hat og angrepet mannen. Men ikke alle er like oppegående som deg!
|