Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
.
Når det gjelder dette med nye og gamle brukere som ikke tør å skrive noe i redsel for å skrive dårlig eller noe sånt, så føler jeg vel at det ikke helt er der landet ligger. Jeg tror at det høye kravet ligger i diskusjonskompetanse og sosiale antenner. "Kravet" på FP er å være sånn passe ydmyk når man kommer inn, at man prøver å sette seg inn i forumtonen- og reglementet. At man har en ok diskusjonskompetanse, og evne til å moderere seg. Det å komme inn å si "Idioter! Alle leser det jeg skriver feil! Av med vrangbrillene!" det er ikke spesielt smart. Slik er det vel i de fleste foraer? Ingen vil vel ha en nyansatt på jobb som kritiserer alt og alle og supersnurte fordi de ikke får nok oppmerksomhet etter tre dager i ny jobb? .
Dette har jeg alltid syntes er det mest irriterende med FP. At man skal være så fordømt ydmyk hele tiden i begynnelsen. Det blir ikke riktig å sammenligne FP med en jobb, der må man kanskje regne med at de som har vært der lenger vet litt mer. Her inne kan det jo like gjerne være at nykommeren Vet Best i en diskusjon, så hvorfor skal ikke han/hun få være like kjepphøy og arrogant som de andre her inne hvis man ønsker det? 
|