Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Jeg føler meg ikke som en av de smarteste nei, men jeg tror jeg er smartere i virkeligheten, enn hva jeg fremstår som her. Jeg er ganske klønete til å formulere meg skriftlig, og jeg bruker sjeldent mye tid på innlegg osv.
Tror nok jeg kunne kommet meg mye opp på "smartingrankingen" her inne om jeg gadd gjøre meg mer flid og tenke litt mer før jeg poster.... 
Joika sa det jeg vil si.
De som kjenner meg i virkeligheten er imponert over min formuleringsevne. Det gjelder på det personlige plan. Min formuleringsevne har vært min store hjelp etter jeg ble kreftsyk. Takket være den samhandler jeg godt med mine medmennesker, og kommer sjelden i konflikt i mitt virkelige liv.
Her inne føler jeg meg misforstått innimellom og syns det er vanskelig å rette opp når jeg først har blitt misforstått. Jeg blir da ofte tillagt egenskaper som ikke er MEG. Jeg tror nok at enkelte her inne vil få en helt annen oppfatning av meg om de kjente meg på ordentlig. Samtidig tar jeg selvkritikk på at jeg kan formulere meg dumt innimellom, men det er jeg sikkert den eneste som gjør her inne da så da er nok jeg lavest på dumhetsskalaen
Takhøyden for å være litt klønete på å formulere seg her inne er nok litt ymse. Noen slipper gjerne unna, men det tror jeg er fordi de kjenner hverandre i virkeligheten også. Dermed skjønner man hva den personen mener selvom det ser litt klønete formulert ut. Sånn er det bare i virkeligheten også. Når en kjenner et menneske og dens syn på ting så kan man lettere overse klønete formuleringer.
Jeg er enig med Lille Meg, og syns det til tider kan bli litt mye selvdigging her over hvor smarte enkelte føler at man er her inne. For all del, det er bare å digge i vei, men det kan også virke ekskluderende, særlig for nye medlemmer. Jeg vet også at det er forummedlemmer som har trukket seg tilbake for de har opplevd en nedlatende holdning og dette har de opplevd som ubehagelig, og de vil ikke utsette seg for dette i diskusjoner. Det er ikke alle som er like sterke på å formulere seg og da taper de lett i en diskusjon, men sånn er det jo uansett hvor man diskuterer.
Sist redigert av Jessica : 08-10-10 kl 11:58.
|