Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er denne Bergans-jakka litt jentete?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 13:51   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Det blir ikke mindre press på barna når foreldrene gir etter for "det er jentefarge/guttefarge"-sutring.

Come on, dette er en kamp det er verdt å ta, og holdningene begynner hos foreldrene. Gjennomføringen av holdningene også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 13:53   #2
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det blir ikke mindre press på barna når foreldrene gir etter for "det er jentefarge/guttefarge"-sutring.

Come on, dette er en kamp det er verdt å ta, og holdningene begynner hos foreldrene. Gjennomføringen av holdningene også.

Nei, men unngår en at barna blir terget for det så synes jeg faktisk at det er greit å gi etter. Jeg tvinger ikke poden til å gå med en rosa genser fordi jeg synes det er fint, hvis han ikke vil gå med den fordi han blir terget når han har den på seg.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:15   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Nei, men unngår en at barna blir terget for det så synes jeg faktisk at det er greit å gi etter. Jeg tvinger ikke poden til å gå med en rosa genser fordi jeg synes det er fint, hvis han ikke vil gå med den fordi han blir terget når han har den på seg.

Unger finner alltids noe å terge for. Om det er fargen eller bladene på jakka slipper man ikke så verst unna.

Et sted må man begynne, om man lar være å tro at sønnen ender opp som en garlic girl fordi han har noe som noen kanskje kan tolke til noe feminint, kan det hende sønnen ikke bryr seg med om noen uopplyste tror at dette er noe man kan terge for.

Gammel 27-08-10, 14:23   #4
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Unger finner alltids noe å terge for. Om det er fargen eller bladene på jakka slipper man ikke så verst unna.

Et sted må man begynne, om man lar være å tro at sønnen ender opp som en garlic girl fordi han har noe som noen kanskje kan tolke til noe feminint, kan det hende sønnen ikke bryr seg med om noen uopplyste tror at dette er noe man kan terge for.

He he he, hvor i all verden ut fra mine innlegg kan du se at jeg er redd gutten min skal ende opp som en garlic girl?????
Det er vel heller det at jeg ikke vasser i penger og ikke vil kjøpe en jakke som blir hengende i skapet fordi han finner ut at det er en "jente" jakke.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:28   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

He he he, hvor i all verden ut fra mine innlegg kan du se at jeg er redd gutten min skal ende opp som en garlic girl?????
Det er vel heller det at jeg ikke vasser i penger og ikke vil kjøpe en jakke som blir hengende i skapet fordi han finner ut at det er en "jente" jakke.

Det var generelt.

Gammel 27-08-10, 13:58   #6
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei klær til skolebarn der man har reelle valgmuligheter er for meg overhode ikke kamper som er verdt å ta. Jeg driter i hva de går i, så lenge de er passe mainstreame nok til at de selv føler at de passer inn, og jeg har råd til å kjøpe klær som er akseptable. Det unike og selvstendige kommer en dag uansett, og grunnskolen er ikke stedet for å statuere kjønnenes "likeverd" i forhold til klær og utstyr. Det er nok press som det er, om de ikke skal skille seg på en måte de ikke ønsker selv. Der må de møte verden alene, og kan jeg bidra til å gjøre det litt enklere, så gjerne det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:10   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror du har usedvanlige samarbeidsvillige barn.

Jeg forsøkte å ta kampen, men måtte gi opp. Snuppa var altså 18 måneder da hun la seg ned på gulvet i butikken og hylte fordi jeg skulle kjøpe i brun jakke og hun ville ha jooooooosa. Jeg hadde heller ikke ant at det var mulig hvis jeg ikke hadde opplevd det.

Gammel 27-08-10, 14:16   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror du har usedvanlige samarbeidsvillige barn.

Jeg forsøkte å ta kampen, men måtte gi opp. Snuppa var altså 18 måneder da hun la seg ned på gulvet i butikken og hylte fordi jeg skulle kjøpe i brun jakke og hun ville ha jooooooosa. Jeg hadde heller ikke ant at det var mulig hvis jeg ikke hadde opplevd det.

Ja, jeg har samarbeidsvillige barn, men at det finnes en del i spekteret midt i mellom der er vel ikke så usannsynlig.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.