|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?
Hvorfor liker de ikke å gå på restaurant da? Har du spurt dem om det, og hva svarer de da? Min datter elsker det. Man ser at hun virkelig koser seg, hun får bla i menyen, vi stiller spørsmål om matønsker og forklarer hva de har på menyen (hun kan ikke lese ennå).
|
|
|
#62 |
|
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?1) Kan du ta med barnet ditt (barna dine) på restaurant uten skandale? |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#64 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Nå er mine store, så jeg tenker meg tilbake til den gang de var 3, 7 og 11 år:
1. Ja, det kunne jeg. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Ovenfra og ned, why? Har man en 1,5-2-åring stiller man forberedt. Tar med "reise-spisestolen" ,som ungen selvsagt har sittet i hjemme også, når man spiser... Man har med maten som den lille ville spist hjemme...og man sitter selvsagt ikke ved bordet i 2 timer med en så liten unge. Det ville man ikke gjort hjemme heller.
|
|
|
#66 |
|
Du kan brøle så mye du bare vil, tulling, men enkelte av oss får dette til uten problemer, og der trykker vel skoen vil jeg anta...
|
|
|
#67 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Ja, det er de. Og det går så å si alltid bra med mindre vi voksne har bommet på stemningen og de (eller, først og fremst storesøster) er veldig trøtt uten at vi har oppfattet det på forhånd. Da kan det *kremt* bli litt svett stemning. Jeg har ingen triks, de er begge nokså rolige barn. Men noen småleker og kanskje en liten gulrot ala is til dessert er kjekt.
|
|
|
#68 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Min sønn er to år, snart.
|
|
|
#69 |
|
Erfaren nok
|
For meg blir dette litt som å si at alle barn tar flaske. Det påsto jeg også da jeg hadde Hannah, men jeg måtte bite det i meg da jeg fikk Peder.
|
|
|
#70 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Enkelte har fått det til med 1 barn men hadde kanskje ikke fått det like lett til med neste. Jeg kunne skrevet det samme som deg da jeg bare hadde eldste.
|
|
|
#71 |
|
Sånn passe sane
|
Nå har jeg vært mye ute og reist med barn, vi har vært på flere lange flyturer og mange restaurantbesøk. Og min erfaring er at de aller, aller fleste har forståelse for at småbarn ikke alltid kan "dikteres" til å sitte stille. Dette gjelder faktisk spesielt ansatte, både flyverter/vertinner og kelnere. At det skal være "slapp" oppdragelse om en 2-åring ikke kan fås til å sitte absolutt stille ved bordet i en gitt situasjon høres virkelig veldig naivt ut. Er det lenge siden du hadde småbarn selv?
|
|
|
#72 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg synes innimellom at ettbarnsforeldre uttaler seg om barneoppdragelse på samme måte som barnløse.
|
|
|
#73 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Artig trådutvikling.
|
|
|
#74 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Det er stor forskjell på å ha med seg ett barn enn å ha flere, Elin. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
maler
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Barn spiser da all mat om de bare blir tilbudt det fra de er små med en positiv tone rundt bordet. Min eldste spiser absolutt alt og er villig til å smake på det meste, og har spist pent med gaffel og kniv fra han var 2-3 år. Bare så synd samme taktikk og samme foreldre har feila fullstendig i forhold til toern.
|
|
|
#78 |
|
flisespikker
|
Jeg tror dette har ganske mye å gjøre med barnet også; selv om det er klart tilvenning og opplæring og forklaring og planlegging er nødvendig for de fleste og tilstrekkelig for mange, så betyr ikke det at den eneste tenkelige grunnen til at et barn ikke er dydsmønster på restaurant er at foreldrene ikke har gjort de "riktige tingene". Det er så stor forskjell på hvor raskt barn kjeder seg, på hvor interessert de er i mat, på hvor greit de synes det er å sitte i ro, og hvor mottagelig de er for vennlige henstillinger om å ta hensyn til de andre gjestene, for å nevne noen få ting, at der bør man rett og slett være ydmyk nok til å si at man har vært heldig hvis man har et barn som er greit å ha med seg.
|
|
|
#79 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Ja, dette kommer jo helt klart frem når man ser på hvor mange (de fleste?) som har 1 barn som er "dydsmønster" når det kommer til slike ting, men så får de et barn til som er helt motsatt, selv om barna har samme oppdragelse. Det forteller jo alt om hvor forskjellige barn er, uavhengig av foreldrenes innsats!
|
|
|
#80 |
|
Erfaren nok
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |