Sv: Er du for eller imot trampoline?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg er delt.
Det er jo en kjempefin treningsform for ungene.
Så er det risikoen, som selvsagt reduseres om man følger alle forsiktighetsregler. Men den er det jo lell.
Men det som plager meg er ansvaret og "styret". Å være strengeforelder i ett bankende, ikke bare for egne, men også for andre barn, passe på "bare to om gangen", "bare like store om gangen", etc.etc, hele tiden. Å låse med hengelås når man ikke er der.
Pesete. 
Enig.
6-åringen min har stor glede av trampolinen. Hun er turner og øver seg masse på all mulig akrobatikk der også.
Men så er det reglene som må minnes på hele tiden når det er flere tilstede. Jeg føler jeg er streng og masete hele tiden. Jentungen er ikke problemet, hun passer på og presiserer regler for nabobarn. Men 2- og 4-åringene på den ene siden skjønner jo ikke det. De har heldigvis foreldre på slep. Værre med 2-åringen fra andre siden, han har bare en storesøster delvis tilstedeværende...
Hva er det med foreldre som bare lar 2-åringer løpe fritt? Han er høyt og lavt, inne og ute, og foreldrene er ikke å se. Vi har adskilte hager. Jeg er bygget slik at jeg naturlig da holder et øye med han, men skulle ønske de kunne avklare på forhånd om det er greit at jeg er "barnevakt"... Dette blir en fin sommer kjenner jeg... 
|