Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du for eller imot trampoline?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: For eller imot trampoline?
For 162 73,97%
Imot 31 14,16%
Bryr meg ikke - dustepoll 19 8,68%
Annet - spesifiser i tråden 7 3,20%
Deltakere: 219. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-10, 20:30   #41
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du for eller imot trampoline?

For !

Selv etter å ha sett mange skader på legevakta.

Her har vi delt med naboen i flere år, men nå skal ungene få sin egen i storesøskengave av oss til ferien.

Gammel 28-05-10, 20:42   #42
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Men sånn kan det jo være med andre ting også, så det er jo ikke noe som gjelder spes for trampoline.

Jeg har ikke opplevd slik sjefing på andre arenaer her i nabolaget nei.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 20:45   #43
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det er vel mer oppdragelsen/foreldrene det er noe galt med der, ikke trampolinen. Om noen eksluderer noen, favoriserer andre etc som handler det ikke spesifikt om trampolinen egentlig, og alt du skriver teller vel egentlig FOR i deres tilfelle, slippe å være i klørene på den maktsyke naboungen?

jeg anså meg som "nøytral" da jeg begynte å lese, men er nok for har jeg kommet til. Bare at Knerten er knapt to år, og hagen vår er et frimerke...kanskje han kan få en "babyutgave"?

Hagen vår er som et frimerke - om vi har trampoline dekker den alt det grønne. Vi bor i midten av en rekke på tre. Jeg har løst på trampoline på hytta, men der har vi ikke plen. Kan man sette trampoline på veranda/ platting?

Gammel 28-05-10, 20:49   #44
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Dere som sier dere har kontroll med trampolinen - Hvor gamle er barna? Her er barna nå såpass store på begge sider av oss (5 og 7 + 7 og 12) at det ikke alltid er voksne ute. Barna våre er 8 og 5 og får også leke alene ute.

Jeg har ikke noe problem å forstå at de som eier trampolinen vil hoppe på deg selv altså, bare for å presisere. Det er sjefingen over hvem som får være med jeg ikke liker. Våre barn får stort sett hoppe, s jeg er heller ikke sår på deres tærs vegne.

Gammel 28-05-10, 20:51   #45
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Jeg er imot jeg... ...
Det henger nok igjen fra tiden før sikkerhetsnettet, hvor alle skadet seg, så jeg må kanskje revurdere det en gang. Men, den tar stor plass, og fører til frykelig mye støy... Naboene får heller komme og klatre i trær og henge i hengekøya. (Sikkert ikke så mye sikrere, men...)

Gammel 28-05-10, 20:51   #46
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

For. Eldste begynte på naboens før hun var to, og snart toåringen nå elsker den ("Trampe på lina! Trampe på lina!!"). Skrubbsår og blåmerker i massevis på de to eldste opp gjennom årene, hovedsaklig fra kollisjoner og gnuring på matta, men ingenting alvorlig selv om nettet er på utsiden av fjærene.

Gammel 28-05-10, 20:56   #47
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi er begge for trampoline men har allikevel valgt å ikke ha da vi bor i rekkehus med veldig mange barn omkring som dessverre ikke respekterer andres eiendom og vi da ikke kan sikre oss mot at den blir brukt når vi ikke er hjemme. Siden det til syvende og sist er vi som blir stående ansvarlig utgår det.
Synd, for minsten kunne virkelig hatt godt av trampoline, det var fysioterapeuten enig i og. (Han sliter fortsatt med benet etter brudd.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 20:59   #48
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt trampoline i flere år og ungene har stor glede av den. Trampolina går de aldri lei av, i motsetning til mye annet som man kjøper til dem.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 21:02   #49
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er vel mer oppdragelsen/foreldrene det er noe galt med der, ikke trampolinen. Om noen eksluderer noen, favoriserer andre etc som handler det ikke spesifikt om trampolinen egentlig, og alt du skriver teller vel egentlig FOR i deres tilfelle, slippe å være i klørene på den maktsyke naboungen?

jeg anså meg som "nøytral" da jeg begynte å lese, men er nok for har jeg kommet til. Bare at Knerten er knapt to år, og hagen vår er et frimerke...kanskje han kan få en "babyutgave"?

Vi har kjøpt en juniorutgave på Toys are Us. Den er 1.20 i diameter med sikkerhetsnett og småttisene synes det er gøy de altså.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 21:28   #50
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Det kjøpte vi på toys r us for ca 500kr nå i vår. Den er liten, plass til en (kanskje to av de små, maks 40 kg) og har sikkerthetsnett. Er så liten at den står på terrassen enda..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:11   #51
Solblomst
Passiv

Standard

Jeg er for. Vi har ikke fordi vi ikke har noe sted i hagen å sette den. Våre to barn låner av og til naboens trampoline, men det ser ikke ut som de er så veldig interessert. Hadde vi hatt så var det vel jeg som hadde brukt den mest.

Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:36   #52
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er delt.

Det er jo en kjempefin treningsform for ungene.

Så er det risikoen, som selvsagt reduseres om man følger alle forsiktighetsregler. Men den er det jo lell.

Men det som plager meg er ansvaret og "styret". Å være strengeforelder i ett bankende, ikke bare for egne, men også for andre barn, passe på "bare to om gangen", "bare like store om gangen", etc.etc, hele tiden. Å låse med hengelås når man ikke er der.

Pesete.

Gammel 28-05-10, 23:04   #53
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har ikke opplevd slik sjefing på andre arenaer her i nabolaget nei.

Jeg kan likevel ikke se noen grunn til at det skal være trampolinens feil.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 23:11   #54
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for at ungene får hoppe på trampoline hos svogers og hos venninnen min, men mot å kjøpe selv. :lat og gjerrig:

Gammel 28-05-10, 23:25   #55
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er delt.

Det er jo en kjempefin treningsform for ungene.

Så er det risikoen, som selvsagt reduseres om man følger alle forsiktighetsregler. Men den er det jo lell.

Men det som plager meg er ansvaret og "styret". Å være strengeforelder i ett bankende, ikke bare for egne, men også for andre barn, passe på "bare to om gangen", "bare like store om gangen", etc.etc, hele tiden. Å låse med hengelås når man ikke er der.

Pesete.

Enig.

6-åringen min har stor glede av trampolinen. Hun er turner og øver seg masse på all mulig akrobatikk der også.

Men så er det reglene som må minnes på hele tiden når det er flere tilstede. Jeg føler jeg er streng og masete hele tiden. Jentungen er ikke problemet, hun passer på og presiserer regler for nabobarn. Men 2- og 4-åringene på den ene siden skjønner jo ikke det. De har heldigvis foreldre på slep. Værre med 2-åringen fra andre siden, han har bare en storesøster delvis tilstedeværende...

Hva er det med foreldre som bare lar 2-åringer løpe fritt? Han er høyt og lavt, inne og ute, og foreldrene er ikke å se. Vi har adskilte hager. Jeg er bygget slik at jeg naturlig da holder et øye med han, men skulle ønske de kunne avklare på forhånd om det er greit at jeg er "barnevakt"... Dette blir en fin sommer kjenner jeg...

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 23:32   #56
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg var i mange år i mot trampoline pga alle skrekkhistoriene jeg hadde hørt om både brekte føtter, armer, nakke og til og med dødsfall.
Men så hørte jeg av en bekjent at legen hadde anbefalt trampoline pga. økt balanse + en del andre gode argumenter som jeg ikke husker, men poenget var at det var en fin trening for barn. Man kan jo tippe med sykkel og skade seg like mye hvis man er riktig uheldig.

Men regler må man ha, ikke så mange av gangen, helst lik vekt, ingen hettegenser e.l. Dessuten følger jeg alltid med på barna når de bruker trampolinen.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 23:36   #57
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Enig.

6-åringen min har stor glede av trampolinen. Hun er turner og øver seg masse på all mulig akrobatikk der også.

Men så er det reglene som må minnes på hele tiden når det er flere tilstede. Jeg føler jeg er streng og masete hele tiden. Jentungen er ikke problemet, hun passer på og presiserer regler for nabobarn. Men 2- og 4-åringene på den ene siden skjønner jo ikke det. De har heldigvis foreldre på slep. Værre med 2-åringen fra andre siden, han har bare en storesøster delvis tilstedeværende...

Hva er det med foreldre som bare lar 2-åringer løpe fritt? Han er høyt og lavt, inne og ute, og foreldrene er ikke å se. Vi har adskilte hager. Jeg er bygget slik at jeg naturlig da holder et øye med han, men skulle ønske de kunne avklare på forhånd om det er greit at jeg er "barnevakt"... Dette blir en fin sommer kjenner jeg...

Åh, ja, det har jeg også opplevd. Vi har en ca. 2-åring til nabo som omtrent løper fritt hele tiden og i den siste uken har han kommet til oss hverdag, klatret inn i trampolinen og styrt. Det er ett stort ansvar å ha når man som du sier være "barnevakt".

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 23:52   #58
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt vår i 8 år. En super leke.
Det går fint med hoppingen og ingen som sjefer over den.

Gammel 29-05-10, 00:21   #59
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg er imot trampoline, men våre barn har likevel
Det er ikke så mange lekeplasser her i nærheten, og alle naboene har trampoline, og jeg er rett og slett dritt lei av at våre unger står utenfor å hyler fordi de vil hoppe.. Så jeg gikk heller å kjøpte trampoline til våre barn også istede

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 02:37   #60
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Trampoline er god motorisk trening og sårt tiltrengt fysisk aktivitet for barna. Trampoline er kjempestygt og tar mye plass. Trampoliner bråker. Trampoliner er veldig farlige hvis de ikke blir brukt riktig, og litt farlige selv om de blir brukt riktig.

Vi har ikke trampoline. Vi har ikke plass. Jeg kunne godt tenke meg trampoline til ungene hvis jeg hadde plass, men jeg er glad for at ingen av naboene heller har plass til en dårlig, usikret trampoline. Det står en i et borettslag like nedenfor oss. Trampoline uten nett, like ved en bakke. Nedenfor bakken er det hardt underlag. Jeg lurer på hvor lenge den får stå før det skjer noe alvorlig galt der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.