Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 11:16   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Når jeg bare koker opp kraft, kan jeg enten ha i maizenajevner (bedre enn maizena) eller riste ut mel og vann i et Stavland tomatpuréglass. Ingenting galt med det og helt uproblematisk.

Jeg er temmelig sikker på at sausene til de som bruner lenge og mine som bare er smør og mel rørt sammen smaker temmelig likt, mens de som svis smaker jævlig. de aller aller fleste jeg har sett som forsøker sge på bruning svir sausen, fordi de bruker for høy varme ettersom de har det travelt, og dermed burde la være å ta i bruk metoder de ikke har tid til.

Men er det ikke rart at jeg etter ti år inn og ut av restaurantkjøkken, enda ikke har sett en profesjonell kokk stå og brune mel og smør? Det røres sammen til klumpefri blanding og spes med varm væske, og står gjerne og syder resten av dagen over svak varme etter et raskt oppkok.

Sånn bruning som gjerne bikker over i sviing er et typisk husmorskoletips, tror jeg, for de jeg kjenner som driver med det har gjerne gått på husmorskole. Og ingen av sausene deres er gode. :empiri:

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.