Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-10, 14:00   #8
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

OK, jeg skjønner hva du mener. Det vises bedre når man gjør noe annet enn det som er vanlig - det er det heller ikke så vanskelig å være enig i.

Jeg synes ikke personlig det "gjør noe" at man må regne med å bli lagt merke til dersom man sier det man mener også når man dermed er uenig med (eller gjør noe annet enn) flertallet, eller de mest profilerte, eller hvilken gruppe man nå snakker om. Jeg forstår at dersom man er usikker eller tilbakeholden, så ønsker man kanskje ikke å bli veldig synlig eller å få mye oppmerksomhet på det man sier, men jeg kan ikke helt se at det er mulig (eller i alle fall ikke at det er ønskelig) å gå inn for at man ikke skal få svar/oppmerksomhet/motargumenter dersom man hevder sin mening på forumet.

Hvis du leser resten av innlegget mitt så ser du at vi er enige på dette punktet også.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg mener ikke å avfeie at det kan oppleves vanskelig eller uvant å få en stor mengde "sterke" brukere mot seg i en diskusjon, særlig ikke dersom man er ny og/eller usikker. Det er lett å hive seg med når man er veldig enig med mange og veldig uenig med få eller én, og det er verdt å være bevisst på at det ikke alltid er nødvendig å kaste seg på dersom mange allerede har sagt det man mener, og "motparten" blir stående veldig alene. Min erfaring er at det ofte (men slett ikke alltid) er noen som kommer inn og sier noe sånt når en tråd har gått litt over styr, og at mange av "de mest profilerte" da er flinke til å tenke seg om og roe seg ned. Og jeg tror at det fint går an for andre også å komme med slike påminnelser - at man synes det blir for voldsom motstand, og at man synes det går an å ta det litt mer piano. Ansvaret for å passe på sånt ligger på alle på forumet, ikke bare på moderatorene, eller bare dem med mer enn 10 000 innlegg, eller bare dem som har vært her siden starten.

Det er jo ikke dette som er poenget. Poenget er at det virker som at Enkelte, eller Noen har blitt så kjent at de kan tillate seg mye, mens dersom en annen prøver seg på noe lignende så får de nøye opplest at slik oppførsel tolereres ikke på dette forumet, bare av Enkelte. Akkurat dette er det som kanskje er litt vanskelig å svelge som noob. Ikke at det kreves at man står opp for og argumenterer for meningene sine.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
personangrep

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.