|
|||||||
| Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?
Det er jeg enig i. Sitron er ganske drøy noen ganger, og det finnes ingen unnskyldning i verden for å forsvare henne de gangene hun virkelig går over streken. Å unnskylde henne med at hun "vanligvis sier mye bra," er "rett på sak og direkte", eller å late som hun aldri har sagt noe, er å akseptere mobbing. Jeg synes også Sitron er morsom, og at hun mange ganger sier kloke ting, men jeg gidder virkelig ikke å forsvare henne alltid, eller å se mellom fingrene med uakseptable ting hun sier. Mobbing er mobbing, uansett om man liker mobberen eller ikke. Nå skulle man kanskje tro at Sitron er en av brukerne jeg misliker sterkt her inne, (jeg har jo virkelig fått passet mitt påskrevet mange ganger,
Hun her, derimot, har jeg litt større problemer med.
Vel, jeg synes det er ganske ofte, eller pinlig ofte, kan man kanskje si? Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 10:21. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Jeg blir litt nysgjerrig, jeg. Kan du komme med et par eksempler? (Om ikke annet, så for at jeg kan få vurdert om min oppfatning av "fjørti" - eller min oppfatning av "pinlig ofte", for den del
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Jeg kommer ikke på eksempel, (dvs. da må jeg lete, og det gidder jeg ikke nå) men jeg har flere ganger opplevd av jeg og andre litt mindre kjente brukere har sagt noe i en diskusjon og så kommer en av de mer profilerte (jeg kommer på Polyanna her, men jeg husker ikke hvilken tråd- helt ærlig) og sier akkurat det samme, og får umiddelbart ørtn |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Det er vel grunn til å anta at enten var formuleringen så bra at den i seg selv var verdt en applaus, eller så var formuleringen så tydelig at meningen kom frem på en bedre måte. Det er vel ikke så merkelig at slikt skjer, og ikke så snodig at skjer med akkurat Polyanna heller. Hun er jo ualminnelig dyktig til å ordlegge seg og argumentere for sitt syn. Langt bedre enn de aller fleste på FP, vil jeg si, så at et argument blir sett på med nye øyne når det er Polyanna som legger det frem, er jeg ikke det minste overrasket over. Jeg synes ikke det er galt heller. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Jeg oppfattet det ikke egentlig som om det spesielt var uforståelige tilber-smileyer du snakket om, mer som om du mener at det ofte ("pinlig ofte", faktisk) skjer at noen av de mest profilerte brukerne får mange ("fjørti", for å være presis (
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Jeg har ikke "problemer" med deg, jeg er tross alt over 16 år. Jeg er derimot veldig ofte uenig med deg, og noen få ganger veldig, veldig enig. Det jeg reagerte på nå, var dette utsagnet fra deg:
Jeg synes du fraskriver deg ethvert ansvar for din egen oppførsel her. Du kan også bli temmelig ufin og ekkel noen ganger, det er ikke alltid sånn at du må stige ned fra hesten din og redde andre fra "bøllene", eller at du er helt uskyldig og bare tar igjen det andre slenger mot deg. Vi har alle våre svin på skogen etter å ha deltatt i utallige diskusjoner på FP, vær kvinne nok til å innrømme det. (Og sånn helt til slutt, det er andre måter å være ufin på enn å kalle nykommere nek.)
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Det at jeg har "problemer" med deg, var nå halvveis fjas, men jeg har faktisk mer problemer med å "skjønne" deg og hvordan du tenker noen ganger, enn jeg har med f.eks Sitron. :ærlig: |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| personangrep |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|