Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er dere opptatt av merke?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-10, 23:16   #33
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hvordan i all verden vil du unngå det?

Her hos oss er barna en del av familien og vi er ganske like og gjør mye av det samme, hele gjengen. Vi voksne liker å sykle = de blir mange sykkelturer, vi voksne liker fotball = det har blitt mange turer på stadion = to av ungene har blitt bitt av basillen og spiller på fotballlag, vi voksne liker å dra på hytta og bruke helgene til skigåing/kjøring = ungene er aktive på ski, vi voksne lager sunn mat = ungene spiser ganske sunt, vi voksne liker å reise = ungene er ganske bereist, vi voksne er ganske merkebevisst og handler en del på nett = ungene har blitt ganske bevisst på hva de vil ha og hva de ønsker deg.
Som du ser er ungene en del av våre liv og påvirkes av oss voksne. Vi er en aktiv familie og barna våre er med på¨mange fritidsaktiviteter (det har heldigvis roet seg de siste årene.) Nå er ikke jeg så opptatt av økologisk mat, men om jeg hadde vært det, så er det klart at dette hadde påvirket barna. Og jeg kan faktisk ikke se at det er noe negativt i at vi påvirker barna våre, så sant påvirkningen ikke er skadelig? Noe jeg altså mener at merkebevisshet ikke er, selv om jeg aldri har kledd barna mine i verken Dior, Versace eller Burberry.

Det er klart vi er rollemodeller for våre barn, det ønsker jeg å være. Men jeg mener det er en forskjell på det og når man bruker barna til å fremme det man ønsker andre skal oppfatte om en selv.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.