Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?
Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.
Poenget mitt er vel at man tar denne debatten og VET at man kun diskuterer en del av befolkningen.
Jeg er på langt vei enig med deg. Det virker absurd at de samme folkene som reagerer på rosa prinsessekjoler fordi "det er ødeleggende for likestillingen" og snakker masse om ubevisste signaler etc samtidig kjemper for at kvinner skal få gå i burka. (Nå håper jo jeg at de som kjemper for at kvinner skal få gå i burka gjør det for at kvinnene skal få ta del i livet utenfor hjemmene og ikke fordi at de "bør få lov å velge selv" - noe som er et helt absurd argument mot en rotfestet kultur. Det er like bra som å si "at hvis en kvinne får bank hos mannen kan hun jo bare gå fra ham! Hvorfor blir disse teite kvinnene hos en mann som denger dem?")
Så ja, jeg er på sett og vis enig med deg. Men det har ikke noe med selve diskusjonen å gjøre, men med måten enkelte diskuterer på. Og det vil du alltid finne. (Jeg nevnte også miljø, der har du mye av det samme. Kanskje enda mer paradoksalt enn med innvandring. At folk "ser ut til" å ha korrekte meninger, men i realiteten har de ikke noen konsekvent, gjennomtenkt holdning. Bare en rekke løsrevete meninger som motsier hverandre når man kikker dem nærmere i kortene.)
Opprinnelig lagt inn av Claire, her.
Akkurat det er jeg fullstendig klar over. Men det var vel strengt tatt ikke poenget. Poenget var det prinsipielle i om det er greit å først søke opp informasjon om en brukers aktivitet (selektivt), for så å bruke det i en diskusjon. Eller "diskusjon".
Jeg regnet med at det var poenget siden du benevnet henne spesifikt som moderator.