Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?
Personlig bryr jeg meg lite om klær og opplever mer at dette med rosa prinsessekjoler er mer resultatet av kjønnsroller enn at det er kjolene i seg selv som former kjønnsrollene. Jeg satser på at min og mannens holdning vil gjøre at barna våre blir likestilte. Jeg liker forøvrig samme egenskaper hos begge kjønn. Jeg vil feks gjerne være venner med folk som er lojale uansett kjønn.
Og jeg tenker at man begynner i "feil ende" hvis man reagerer på ytre ting som klær (og siden Brutus er i tråden kan jeg jo legge til at jeg synes det med språk også. Folk som er rasister blir ikke anti-rasister av å si "fremmedspråklige" akkurat som folk som ikke er rasister blir det av å si "neger".) Ytre ting som språk og klær kan kanskje være greit å plukke av folk som er tankeløse eller ikke er kjent med de kulturelle settingene, men det som virkelig former folk kan ikke endres så enkelt tenker jeg. (Det er som med miljø. Nå er jo miljø trendy, men det er ingen helhetlig tankegang bak. Det er feks ingen som snakker om at kjæledyr er en belastning for miljøet. Det er bare biler som man må slutte med.)
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
over den grønne traktoren. Alle vet da at den røde, Massey Ferguson, er mye bedre enn John Deere. Du kan ikke ofre kvaliteten på likestillingens alter. :sjokkert:
Tror jeg og du må ta et oppgjør på traktorforumet, rine. Velkommen inn: http://bygda.traktor.no/forum/topics...skal-eg-kjoepe
Opprinnelig lagt inn av Claire, her.
Det er jo sånn sett litt pussig at det er Odd Molly-dilla blant klientellet her. Det er jo klær med mye råååsa, hjerter, volanger, sløyfer og dill og dall. Og FPs bortimot lengste tråd handler om BH-er i pastellfarger med blonder. Men vi er veldig for likestilling og kjønnsnøytrale klær. Hos barna. 
Nå la akkurat Pelen ut en tråd om at hun og mannen likte forskjellige BH-er så FP er virkelig plassen for likestilling. 
Opprinnelig lagt inn av Claire, her.
Jøss. Ja, det er vel ditt privilegium som moderator.
Næsj, alle kan gjøre det.