Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Serverer ikke godteri etter middag selv jeg stort sett, og har bare grovbrød til hverdags vi og. Det gjelder vel de fleste i denne tråden tror jeg.... Sikkert veldig få som forfekter det ovenfor barna i hytt og pine.
Man kan fint være opptatt av sunt kosthold selv om man ikke ser problemet med en Kuli det bare er å takke nei til. For å si det sånn. Som jeg har sagt flere ganger nå: Jeg er helt enig i at sunt kosthold er viktig og at man skal søke å begrense sukkeret. Det jeg sliter sånn med er hovedsakelig to ting; for det første at det er så mange som føler de er fratatt all makt på dette området og klager over at ungene får sukker "overalt" - det må da kunne gå an å si nei selv om det kommer fra andre - for det andre synes jeg vel manges definisjon av mye sukker er noe pussig, men det er nå så.
Hvis ungen omgås andre enn deg, er det ikke så lett å styre alt inntak, nei. Jeg sier ikke at andre fôrer henne med altfor mye søtt til enhver tid, men nok til at jeg mener at det holder for den uka - og da kan jeg ikke gi henne noe selv - føler jeg.
|