|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?
Skriv kontrakten først da, og ta feiringen med full fest og stor ståhei etter noen år. Ikke noe som sier at man må skrive under kontrakten samtidig som man har fest.
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
Nei, som flere har sagt. Det er helt gratis å gifte seg. I hvert fall på Tinghuset, jeg har ikke egen erfaring med kirkebryllup.
Signerer Teofelia.
Signerer. :lat:
Jeg er helt ærlig litt sjokkert over at man får barn med et menneske man ikke planlegger å tilbringe livet med. Jeg innser at det ikke alltid går, jeg er skilsmissebarn selv. Men jeg ville hatt som utgangspunkt at vi skulle holde sammen for å planlegge barn. Kanskje særlig fordi jeg er skilsmissebarn selv og vet hvor mange utfordringer det ligger i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
frakoblet
|
Ja, hva er egentlig problemet?
Den skjønte jeg ikke. Ekteskapet er jo en valgfri pakkeløsning, kan man si. Ønsker man innholdet i pakken, så gifter man seg.
Det blir for meg noe merkelig å ikke ville gifte seg fordi den eldre generasjonen skulle ha forventninger til deg. For meg var det helt naturlig å gifte meg når det kom barn i bildet. Det å få barn er tross alt en mye større forpliktelse enn å gifte seg!
![]() |
#4 |
En som trener
|
Fint hvis det er det man vil, men mange har vel lyst til å gifte seg når de har bryllup. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det blir mange ord og begrep her nå, ekteskap, gifte seg, bryllup. Saken er jo at hvis man vil ha rettighetene (og pliktene) så kan man inngå ekteskapskontrakt på tinghuset når man vil, og la det bli med det. Trenger ikke fortelle det til noen heller. Deretter kan man feire bryllup, inkludert "å gifte seg" (sermoni valgt sted). Ikke knytt signaturen på arket med "alt det andre".
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|